Eğitim Kataloğu
Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
SNF0140318 İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi 3,00 0,00 0,00 3,00 5,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Lisans
Dersin Tipi : Zorunlu
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Çocuklar ve diğer yaş grubundakiler arasındaki farklılıklar, öğrenme stilleri ve stratejileri, çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılan materyaller, aktiviteler ve sınıf yönetimi teknikleri konusunda bilgi ve beceri sahibi edinmek
Dersin İçeriği : Çocukların genel özellikleri, insan gelişimi, yabancı dil öğrenimi ve çocuklar, çocuklara yönelik değişik aktivite türleri
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : Ersöz, A. (2007). Teaching English to Young Learners. Ankara: EDM Publishing. Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. UK: Cambridge University Press. Ioannou- Georgiou, S. & Pavlou, P.(2003). Oxford: Oxford University Press. Pinter, A. (2006). Teaching Young Learners. Oxford: Oxford University Press.
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Sunum Proje Soru-Cevap Anlatım
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : Yok
Dersi Veren Öğretim Elemanları :
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : Yok
Dersin Verilişi : Bu ders yüzyüze ortamda verilecektir.
En Son Güncelleme Tarihi :
Dosya İndirilme Tarihi : 23.06.2025

  • 1 Çocukların dil öğreniminde kullanılacak farklı aktivite türleri uygulaması yapmak
  • 2 Çocukların bedensel, bilişsel, sosyal ve dil gelişim süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olmak
  • 3 Çocukların dil öğrenim süreçlerinin yetişkinlerden farklı olduğunun farkına varmak

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları Dersin Öğrenme Çıktıları
1.Hafta *Ders tanıtımı ve izlence paylaşımı
2.Hafta *Çocuklar neden ikinci dil öğrenmeli? Erken yaşta yabancı dil öğrenmenin faydaları nedir?
3.Hafta *4-6 yaş arasındaki çocuklar nasıl dil öğrenirler?
4.Hafta *7-12 yaş arasındaki çocuklar nasıl dil öğrenirler?
5.Hafta *Çoklu zeka kuramı ve öğrenme stili kuramı nedir?
6.Hafta *Çocukların yabancı dil öğrenmesinde uygun aktiviteler: oyunlar, şarkılar ve el işi aktiviteler
7.Hafta *Öğrenci sunumları: oyun, şarkı, el işi
8.Hafta *Ara sınav
9.Hafta *Öğrenci sunumları: oyun, şarkı, el işi
10.Hafta *Öğrenci sunumları: oyun, şarkı, el işi
11.Hafta *Öğrenci sunumları: oyun, şarkı, el işi
12.Hafta *Öğrenci sunumları: oyun, şarkı, el işi
13.Hafta *Öğrenci sunumları: oyun, şarkı, el işi
14.Hafta *Öğrenci sunumları: oyun, şarkı, el işi

  • 2 Vize : 40,000
  • 3 Final : 60,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Final / Final 1 3,00 3,00
Derse Katılım / Attending lectures 14 4,00 56,00
Ara Sınav (Bütünlemede Kullanılan) 1 3,00 3,00
Proje Hazırlama 1 10,00 10,00
Performans 14 3,00 42,00
Bireysel Çalışma 14 3,00 42,00
Toplam : 156,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 5
AKTS : 5,00
Aşırmacılığa Dikkat ! : Raporlarınızda/ödevlerinizde/çalışmalarınızda akademik alıntılama kurallarına ve aşırmacılığa (intihal) lütfen dikkat ediniz. Aşırmacılık etik olarak yanlış, akademik olarak suç sayılan bir davranıştır. Sınıf içi kopya çekme ile raporunda/ödevinde/çalışmasında aşırmacılık yapma arasında herhangi bir fark yoktur. Her ikisi de disiplin cezası gerektirir. Lütfen başkasının fikirlerini, sözlerini, ifadelerini vb. kendinizinmiş gibi sunmayınız. İyi veya kötü, yaptığınız ödev/çalışma size ait olmalıdır. Sizden kusursuz bir çalışma beklenmemektedir. Akademik yazım kuralları konusunda bir sorunuz olursa dersin öğretim elemanı ile görüşebilirsiniz.

Engel Durumu/Uyarlama Talebi : Engel durumuna ilişkin herhangi bir uyarlama talebinde bulunmak isteyen öğrenciler, dersin öğretim elemanı ya da Ibu Engelli Öğrenci Birimi ile en kısa sürede iletişime geçmelidir.