Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SNF0130518 | Fen Öğretimi | 3,00 | 0,00 | 0,00 | 3,00 | 4,00 |
Dersin Dili | : | Türkçe |
---|---|---|
Dersin Seviyesi | : | Lisans |
Dersin Tipi | : | Zorunlu |
Ön Koşullar | : | Yok |
Dersin Amacı | : | Fen ve Teknoloji eğitiminin amacını, İlköğretim Fen ve Teknoloji Programı’nın özellikleri ve bu program doğrultusunda uygulanabilecek öğrenme-öğretme süreçlerini ve ölçme değerlendirme tekniklerini kavratmak. |
Dersin İçeriği | : | Fen bilimleri ile ilgili temel kavramlar, bilimin doğası, üstbiliş, fen öğretiminin Türkiye ve dünya’daki tarihsel gelişimi, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, fen teknoloji toplum ilişkisi ve fen okuryazarlığı, bilimsel süreç becerileri, fen eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri, fen eğitiminde ölçme ve değerlendirme teknikleri |
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | : | Yener, Y. Editör. (2022). İlkokul Fen Eğitimi Öğretmen El Kitabı, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Çepni, S.(2007) Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 6. Baskı İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (2006). Ankara: MEB Yayınları Karamustafaoğlu, O., Yaman, S. (2006). Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Ankara: Anı Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri | : | Düz anlatım Soru cevap Argümantasyon 3. ve 4. sınıf fen bilgisi dersinin kazanımlarına yönelik ders planları ve etkinlik föyü oluşturulması |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | : | Yok.. |
Dersi Veren Öğretim Elemanları | : | |
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları | : | Yok.. |
Dersin Verilişi | : | Yüz yüze |
En Son Güncelleme Tarihi | : | 5.02.2025 01:32:44 |
Dosya İndirilme Tarihi | : | 16.07.2025 |
Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|
Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Hazırlık Bilgileri | Öğretim Metodları | Dersin Öğrenme Çıktıları | |
---|---|---|---|---|---|---|
1.Hafta | *Bilim, ilim, fen, sözdebilim kavramları |
|||||
2.Hafta | *Bilimin doğası, bilimsel yöntemler, üstbiliş |
|||||
3.Hafta | *Fen teknoloji toplum ilişkisi ve fen okuryazarlığı ve boyutları
Fen eğitiminin ülkemizdeki ve dünya’daki tarihsel gelişimi |
|||||
4.Hafta | *İlköğretim fen ve teknoloji programının tanıtımı |
|||||
5.Hafta | *Bilimsel süreç becerileri |
|||||
6.Hafta | *Yapılandırmacı öğrenme modeli ve fen eğitimindeki uygulamaları |
|||||
7.Hafta | *Ara sınav |
|||||
8.Hafta | *Çoklu zeka kuramı ve özellikleri |
|||||
9.Hafta | *Fen eğitiminde işbirlikli öğrenme ve uygulama örnekleri |
|||||
10.Hafta | *Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme ve uygulama örnekleri |
|||||
11.Hafta | *Fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme ve uygulama örnekleri |
|||||
12.Hafta | *Fen eğitiminde laboratuar çalışmaları |
|||||
13.Hafta | *Fen eğitiminde deneyler ve deney türleri ve uygulamaları |
|||||
14.Hafta | *Ölçme değerlendirme teknikleri ve uygulama örnekleri |
Aktiviteler | Sayı | Süresi(Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Final / Final | 1 | 1,00 | 1,00 |
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm | 1 | 10,00 | 10,00 |
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final | 1 | 10,00 | 10,00 |
Ev Ödevi / Homework | 2 | 10,00 | 20,00 |
Tartışma | 5 | 1,00 | 5,00 |
Deney | 5 | 1,00 | 5,00 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1,00 | 14,00 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 10,00 | 20,00 |
Gözlem | 5 | 1,00 | 5,00 |
Beyin Fırtınası | 5 | 1,00 | 5,00 |
Proje Hazırlama | 14 | 1,00 | 14,00 |
Toplam : | 109,00 | ||
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : | 4 | ||
AKTS : | 4,00 |