Eğitim Kataloğu
Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
SNF0130518 Fen Öğretimi 3,00 0,00 0,00 3,00 4,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Lisans
Dersin Tipi : Zorunlu
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Fen ve Teknoloji eğitiminin amacını, İlköğretim Fen ve Teknoloji Programı’nın özellikleri ve bu program doğrultusunda uygulanabilecek öğrenme-öğretme süreçlerini ve ölçme değerlendirme tekniklerini kavratmak.
Dersin İçeriği : Fen bilimleri ile ilgili temel kavramlar, bilimin doğası, üstbiliş, fen öğretiminin Türkiye ve dünya’daki tarihsel gelişimi, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, fen teknoloji toplum ilişkisi ve fen okuryazarlığı, bilimsel süreç becerileri, fen eğitiminde öğrenme-öğretme süreçleri, fen eğitiminde ölçme ve değerlendirme teknikleri
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : Yener, Y. Editör. (2022). İlkokul Fen Eğitimi Öğretmen El Kitabı, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Çepni, S.(2007) Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 6. Baskı İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (2006). Ankara: MEB Yayınları Karamustafaoğlu, O., Yaman, S. (2006). Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Ankara: Anı Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Düz anlatım Soru cevap Argümantasyon 3. ve 4. sınıf fen bilgisi dersinin kazanımlarına yönelik ders planları ve etkinlik föyü oluşturulması
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : Yok..
Dersi Veren Öğretim Elemanları :
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : Yok..
Dersin Verilişi : Yüz yüze
En Son Güncelleme Tarihi : 5.02.2025 01:32:44
Dosya İndirilme Tarihi : 16.07.2025

  • 1 Bilim, ilim, fen, sözdebilim kavramlarını tanımlayabilme ve bilimin doğasını ve bilimsel yöntemleri açıklayabilme
  • 2 Fen eğitiminin ülkemizdeki ve dünyadaki tarihsel gelişimini açıklayabilme
  • 3 İlköğretim fen ve teknoloji programı’nı tanıma ve özelliklerini söyleyebilme
  • 4 Fen teknoloji toplum ilişkisini ve fen okuryazarlığını açıklayabilme ve bilimsel süreç becerilerini açıklayabilme ve belirleyebilme
  • 5 Öğrenme kuramlarının ve fen öğretimindeki yerinin farkında olma
  • 6 Fen öğretiminde laboratuar çalışmalarının önemini açıklayabilme, deney tekniği ve türlerini uygulayabilme
  • 7 Aktif öğrenmeyi sağlayan yöntem teknik ve modellemeleri açıklayabilme
  • 8 Fen eğitiminde uygulanabilecek ölçme ve değerlendirme tekniklerini tanıma ve uygulayabilme
  • 9 İlköğretim 3. ve 4. sınıf fen bilgisi derslerine yönelik kazanımları bilme ve bu kazanımlara yönelik ders planı ve etkinlik föyü oluşturabilme

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları Dersin Öğrenme Çıktıları
1.Hafta *Bilim, ilim, fen, sözdebilim kavramları
2.Hafta *Bilimin doğası, bilimsel yöntemler, üstbiliş
3.Hafta *Fen teknoloji toplum ilişkisi ve fen okuryazarlığı ve boyutları Fen eğitiminin ülkemizdeki ve dünya’daki tarihsel gelişimi
4.Hafta *İlköğretim fen ve teknoloji programının tanıtımı
5.Hafta *Bilimsel süreç becerileri
6.Hafta *Yapılandırmacı öğrenme modeli ve fen eğitimindeki uygulamaları
7.Hafta *Ara sınav
8.Hafta *Çoklu zeka kuramı ve özellikleri
9.Hafta *Fen eğitiminde işbirlikli öğrenme ve uygulama örnekleri
10.Hafta *Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme ve uygulama örnekleri
11.Hafta *Fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme ve uygulama örnekleri
12.Hafta *Fen eğitiminde laboratuar çalışmaları
13.Hafta *Fen eğitiminde deneyler ve deney türleri ve uygulamaları
14.Hafta *Ölçme değerlendirme teknikleri ve uygulama örnekleri

  • 4 Ödev : 30,000
  • 6 Uygulama / Pratik : 60,000
  • 7 Final : 10,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Final / Final 1 1,00 1,00
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm 1 10,00 10,00
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final 1 10,00 10,00
Ev Ödevi / Homework 2 10,00 20,00
Tartışma 5 1,00 5,00
Deney 5 1,00 5,00
Bireysel Çalışma 14 1,00 14,00
Takım/Grup Çalışması 2 10,00 20,00
Gözlem 5 1,00 5,00
Beyin Fırtınası 5 1,00 5,00
Proje Hazırlama 14 1,00 14,00
Toplam : 109,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 4
AKTS : 4,00
Aşırmacılığa Dikkat ! : Raporlarınızda/ödevlerinizde/çalışmalarınızda akademik alıntılama kurallarına ve aşırmacılığa (intihal) lütfen dikkat ediniz. Aşırmacılık etik olarak yanlış, akademik olarak suç sayılan bir davranıştır. Sınıf içi kopya çekme ile raporunda/ödevinde/çalışmasında aşırmacılık yapma arasında herhangi bir fark yoktur. Her ikisi de disiplin cezası gerektirir. Lütfen başkasının fikirlerini, sözlerini, ifadelerini vb. kendinizinmiş gibi sunmayınız. İyi veya kötü, yaptığınız ödev/çalışma size ait olmalıdır. Sizden kusursuz bir çalışma beklenmemektedir. Akademik yazım kuralları konusunda bir sorunuz olursa dersin öğretim elemanı ile görüşebilirsiniz.

Engel Durumu/Uyarlama Talebi : Engel durumuna ilişkin herhangi bir uyarlama talebinde bulunmak isteyen öğrenciler, dersin öğretim elemanı ya da Ibu Engelli Öğrenci Birimi ile en kısa sürede iletişime geçmelidir.