Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SNF0120118 | İlkokulda Drama | 2,00 | 0,00 | 0,00 | 2,00 | 4,00 |
Dersin Dili | : | Türkçe |
---|---|---|
Dersin Seviyesi | : | Lisans |
Dersin Tipi | : | Zorunlu |
Ön Koşullar | : | Yok |
Dersin Amacı | : | Drama dersi ile öncelikle dramanın tarihçesi, temel kavramları, aşamaları, uygulama basamakları, drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, dramanın değerlendirilmesi, rol oynama ve doğaçlama vb. gibi pek çok tekniğine yönelik farkındalık durumları oluşturulmakla birlikte, öğretmen adaylarının bireysel gelişimlerine katkı sağlamak, bir öğretim yönteminin uygulamalı olarak tanıtılması yolu ile ise meslek açıdan donanım kazanmaları istenmektedir. Buna göre öğretmen adaylarında bireysel anlamda eleştirel düşünme becerisi, yaratıcı düşünme becerisi, problem çözme becerisi, iletişim ve etkileşim becerisi, dil becerisi, sosyalleşme becerisi gibi temel beceriler geliştirmenin yanında, benlik algısı, özgüven duygusu, empati duygusu ve aidiyet duygusu geliştirme amaçlanırken, mesleki anlamda ise yöntemin teorik yapısının yanında uygulama biçimini de tüm detayları ile deneyimleyerek içselleştirmeleri ve bu anlamda yöntemi etkili bir biçimde uygulayabilecek düzeye gelmeleri amaçlanmaktadır. Aynı zamanda toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisinin yanında dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı da ele alınmaktadır. |
Dersin İçeriği | : | Drama teriminin tanımı ve anlamı; psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması. |
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | : | Creative Drama in the Classroom and Beyond (Nellie McCaslin), Structure and Spontaneity the Process drama of Cecily O'Neill (Philip Taylor and Christine D. Warner), On The Subject Of Drama (Edt. David Hornbrook), Beginning Drama 11-14 (Jonothan Neelands), Structuring Drama Work (Jonothan Neelands and Tony Goode), Drama 7-11 developing primary teaching skills (Neil Kitson and Ian Spiby), Drama for Learning (Dorothy Heathcote and Gavin Bolton), Drama in the Classroom-Creative Activities for Teachers, Partners & Friends (Polly Erion). Üstündağ Tülay,Yaratıcı Drama Öğretmenimin günlüğü .Pegem akademi,.2010 Ankara Alevcan Sema,Drama Uygulamaları,yapa yayın 2005 İstanbul Erdoğan Tolga-Erem Erdem,Farkı Mekanlarda drama uygulamaları,Eğiten kitap.2019 Ankara Çalık Çetin Gamze,Okul Öncesinde Etkinliklerle Müzik Eğitimi,Kök yayıncılık,Ekim 2013,Ankara İlköğretimde drama Çeviren:Leyle Küçükahmet,Hande Borçbakan,S.Sadi Karamanoğlu Nobel 2001 Ankara Taylor Philip Drama sınıfı Eylem,Yansıtma,dönüştürme pegem akademi aralık 2020 |
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri | : | Drama temelinde oluşturulan öğrenci merkezli etkin katılımlı etkinlik ve uygulamalar |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | : | Yok |
Dersi Veren Öğretim Elemanları | : | |
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları | : | Dr. Öğr. Üyesi Harun BERTİZ |
Dersin Verilişi | : | Teorik ve uygulamalı süreç |
En Son Güncelleme Tarihi | : | 20.10.2024 00:28:07 |
Dosya İndirilme Tarihi | : | 16.07.2025 |
Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|
Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Hazırlık Bilgileri | Öğretim Metodları | Dersin Öğrenme Çıktıları | |
---|---|---|---|---|---|---|
1.Hafta | *Dersin genel yapısı, süreç hakkında genel bilgi. Drama ve temel kavramlar.
Oyun - drama ilişkisi ve disiplinler arası öğrenmede drama çalışmalarının yeri ve önemi. |
|||||
2.Hafta | *Drama nedir? Dramanın sözcük kökeni, temel yapısı, temel aşamaları, temel ilkeleri, eğitimsel tanımı, eğitim programındaki yeri, tarihsel gelişimi, tiyatro ve drama arasındaki farklar ve örtüşen noktalar.
mekan olay kurgu ve tanışma kaynaşma etkinlikleri
|
|||||
3.Hafta | *Dramanın kuramsal temelleri, ekoller ve yaklaşımlar, ekollerin anlayışları ve drama sürecine katkıları, dramanın doğası ve felsefesi, oyun ve önemi, dramada öğrenme ortamı ve özellikleri, dramada öğretmen nitelikleri ve lider.
Fiziksel ısınma alıştırmaları
Tanışma oyunları
. |
|||||
4.Hafta | *Dramada yer alan temel teknikler, yapısı, biçimi ve amaçları (Bir kurgu üzerinden uygulamalı anlatım)
Eş zamanlı, duygu ve duruş çalışmaları yapılır. Öfkeli, kızgın, yaşlı, çocuk yürüyüşleri vb. yapılır
Bireysel özellikler paylaşılır. |
|||||
5.Hafta | *Hayal Gücü ve İmgelem Gücü Çalışmaları, Yaratıcı ve Eleştirel Düşünme Süreçleri (alan odaklı gelişim/tartışma)
Devinim ve ritim çalışmaları; ritim ile yürüme, durup konuşma, bedeni ile ritim oluşturma vb. çalışmalar.
Dil becerisine yönelik çalışmalar yapılır. Tekerleme oyunları oynanır ( Canlandırma yapılır. Bedene dayalı devinimler, mim, jest, söz ve ses çalışmaları canlandırmalar yapılır. |
|||||
6.Hafta | * İletişim ve Etkileşim Çalışmaları (alan odaklı gelişim/tartışma)
Edebiyat ve diğer sanat alanları dramada kullanılır. Öykü, hikâye, masal, efsane, şiir, sinema vb. sanat eserlerinden yeni kurgular ve doğaçlama çalışmaları |
|||||
7.Hafta | *Dikkat, Algı ve Farkındalık Çalışmaları (alan odaklı gelişim/tartışma)
Dikkat ve konsantrasyona dayalı oyunlar; Role hazırlık oyunları oynanır. Hayvan taklitleri, eşli hayvan taklitleri, bedene dayalı taklitler yapılır İkili -üçlü sınırlandırılmış doğaçlamalar yapılır. (Tema- zaman-mekandan yola çıkılarak) Grupla sınırlandırılmış doğaçlamalar yapılır. |
|||||
8.Hafta | *Uyum, Güven ve Duyumsama Çalışmaları I (alan odaklı gelişim/tartışma)
Güven geliştiren çalışmalar; Eş zamanlı, duygu+ duruş+diyalog,çalışmaları; Dikkat geliştirici oyunlar; Güven geliştiren çalışmalar; Eş zamanlı, duygu+ duruş+diyalog,çalışmaları; .Müziğin temel bileşenleri ve konuşma ilişkisi |
|||||
9.Hafta | *Uyum, Güven ve Duyumsama Çalışmaları II (alan odaklı gelişim/tartışma)
Güven geliştiren çalışmalar; Eş zamanlı, duygu+ duruş+diyalog,çalışmaları; Dikkat geliştirici oyunlar; Güven geliştiren çalışmalar; Eş zamanlı, duygu+ duruş+diyalog,çalışmaları; .Müziğin temel bileşenleri ve konuşma ilişkisi |
|||||
10.Hafta | *Dramatik Yoldan Öykü Oluşturma Biçimleri, Yaratıcı ve Kurgusal Süreçler İlkokulda Duyulara yönelik yönergeli oyunlar, Devinim çalışmaları yapılır. Bedenini kullanarak müzikli çalışmalar . Duyu oyunları ,Öykü oluşturma çalışması yapılır. Duyuları konu alan öyküler yazılır ve canlandırılır Müzikli öykü oluşturma ve Orff etkinlikleriyle drama/alan odaklı tartışma) |
|||||
11.Hafta | *Yarım Kalmış Materyal Tekniği ve Dramada Çıkış Noktaları (Resim, Fotoğraf, Nesne, İmge, Mektup, Günlük) (İlkokulda drama/alan odaklı tartışma)
Fotoğraf, resim, heykel, müzik analizi yapılır. Anı çalışmaları yapılır. Anılara yönelik, fotoğraf oluşturma çalışmaları yapılır. Anılardan kurguya geçiş yapılır, kurgular canlandırılır . |
|||||
12.Hafta | *İlkokul Alan Uygulaması Örneği I (Peter Slade, Dorothy Heathcote, Gavin Bolton ve Cecily O'Neill vb. Anlayış ve Uygulamalar I) |
|||||
13.Hafta | *İlkokul Alan Uygulaması Örneği II (Peter Slade, Dorothy Heathcote, Gavin Bolton ve Cecily O'Neill vb. Anlayış ve Uygulamalar II)
Materyal oyunları; Beden olanaklarını kullanarak sözsüz anlatım ile çeşitli eylemler canlandırılır. Eski sandık, hayali nesne, sessiz sinema, atasözü ve deyimlerin sözsüz olarak anlatılması vb. çalışmalar yapılır.Nesne ( obje ) çalışmaları; nesneyi tanıtma, tanımlama, kullanım amacı dışında tanımlama, nesneye bağlı öykü oluşturma vb. sözlü çalışmalar yapılır . Artık materyal çalışması yapılır. Artık materyallerden nesne, kukla vb. yapılarak, bunların öyküsü kurgulanır ve oynanır/ oynatılır . |
|||||
14.Hafta | *İlkokulda Drama ve Uygulama Sürecine İlişkin Genel Değerlendirme, Süreci ÖzMateryal oyunları; Beden olanaklarını kullanarak sözsüz anlatım ile çeşitli eylemler canlandırılır. Eski sandık, hayali nesne, sessiz sinema, atasözü ve deyimlerin sözsüz olarak anlatılması vb. çalışmalar yapılır.Nesne ( obje ) çalışmaları; nesneyi tanıtma, tanımlama, kullanım amacı dışında tanımlama, nesneye bağlı öykü oluşturma vb. sözlü çalışmalar yapılır . Artık materyal çalışması yapılır. Artık materyallerden nesne, kukla vb. yapılarak, bunların öyküsü kurgulanır ve oynanır/ oynatılır .etleme, Belirginleştirme ve Pekiştirme |
Aktiviteler | Sayı | Süresi(Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Vize / Midterms | 1 | 1,00 | 1,00 |
Final / Final | 1 | 1,00 | 1,00 |
Derse Katılım / Attending lectures | 14 | 2,00 | 28,00 |
Uygulama / Pratik / Application / Practice | 9 | 2,00 | 18,00 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2,00 | 10,00 |
Rol Yapma/Drama | 9 | 2,00 | 18,00 |
Atölye / Workshop | 9 | 2,00 | 18,00 |
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm | 2 | 6,00 | 12,00 |
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final | 2 | 8,00 | 16,00 |
Toplam : | 122,00 | ||
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : | 4 | ||
AKTS : | 4,00 |