EĞİTİM KATALOĞU
Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
MEB0110618 Öğretim İlke ve Yöntemleri 2,00 0,00 0,00 2,00 3,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Lisans
Dersin Tipi : Zorunlu
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Bu dersin amacı; öğretmen adaylarının öğretimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine yönelik konular, süreçler, kuramsal ve pratik yaklaşımlarla ilgili yeterliklerinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriği : Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğrenme-öğretme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretme ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlenmesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğretmede başarı; sınıf içi öğrenmenin değerlendirilmesi.
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : Borich, G. D. (2016). Effective teaching methods: research-based practice. Pearson. Brookhart, S. M., & Nitko, A. J. (2019). Educational assessment of students. Pearson. Burden, P., & Byrd, D. (2018). Methods for effective teaching. Pearson. Çelenk, S. (2019) (Ed.). Öğretim ilke ve yöntemleri. Pegem Akademi. Doğan, N. (2020) (Ed.). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi. Doğanay, A. (2019) (Ed.). Öğretim ilke ve yöntemleri. Pegem Akademi. Ocak, G. (2020). (Ed.) Öğretim ilke ve yöntemleri. Pegem Akademi. Orlich, C. D., Harder, R. J., Trevisan, M. S., Brown, A. H., & Miller, D. E. (2017). Teaching strategies. Cengage Learning. Özerbaş, M. A. (2020) (Ed.). Öğretim teknolojileri. Pegem Akademi. Reiser, R. A., & Dempsey, J. V. (2017). Trends and issues in instructional design and technology. Pearson.
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Okuma; sunu; düz anlatım; tartışma; beyin fırtınası; soru-cevap; örnek olay
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : Derse katılımı artırmak için, öğretmen adaylarının ders içeriğiyle ve öğretim yöntemleriyle ilgili önerileri dikkate alınacaktır.
Dersi Veren Öğretim Elemanları :
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : N/A
Dersin Verilişi : Yüz yüze
En Son Güncelleme Tarihi : 1.11.2024 12:46:42
Dosya İndirilme Tarihi : 5.05.2025

  • 1 Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramların bilgisine sahip olabilme
  • 2 Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili ölçütlerin bilgisine sahip olabilme
  • 3 Öğretim hedefleri ve amaçlarıyla ilgili sınıflamaların bilgisine sahip olabilme
  • 4 Öğrenme ve öğretmeyle ilgili kuram ve modellerin bilgisine sahip olabilme
  • 5 Öğrenme ve öğretmeyle ilgili stratejilerin bilgisine sahip olabilme
  • 6 Öğrenme ve öğretmeyle ilgili yöntem ve tekniklerin bilgisine sahip olabilme
  • 7 Öğretimde planlamayla ilgili ilkelerin bilgisine sahip olabilme
  • 8 Öğrenme ve öğretme ilkelerini yorumlayabilme
  • 9 Öğretimde planlamanın önemini açıklayabilme
  • 10 Etkili öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri kullanmanın akademik başarı üzerindeki etkilerini kestirebilme
  • 11 Etkili öğretim materyalleri ve akademik başarı arasındaki ilişkileri saptayabilme
  • 12 Öğretim hedefleri ve içerik arasındaki ilişkileri saptayabilme
  • 13 Sınıf içi değerlendirme yaklaşımları arasındaki farklılıkları ayırt edebilme
  • 14 Özgün bir ders planı hazırlayabilme

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları Dersin Öğrenme Çıktıları
1.Hafta * Öğretimle ilgili temel kavramlar ve ilkeler
2.Hafta *Eğitim Programı ve Öğeleri (Hedefler, İçerik, Eğitim Durumları, Sınama Durumları)
3.Hafta *Öğretim Stratejileri (Sunuş Yolu, Buluş Yolu, Araştırma-İnceleme)
4.Hafta *Öğretim Modelleri/Kuramları (Bloom, Gagne, Glaser, Caroll, Slavin, Biggs vb.)
5.Hafta *Öğretim Modelleri/Kuramları (Okulda Öğrenme, Tam Öğrenme,, Yapılandırmacılık, İşbirlikli Öğrenme, Probleme Dayalı Öğrenme vb.)
6.Hafta *Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri (Klasik Öğretim Stratejileri, Yöntemleri ve Teknikleri )
7.Hafta *Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri (Grupla ve Bireysel Öğretim Yöntem ve Teknikleri)
8.Hafta *Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri (Grupla ve Bireysel Öğretim Yöntem ve Teknikleri)
9.Hafta *Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri (Grupla ve Bireysel Öğretim Yöntem ve Teknikleri)
10.Hafta *Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri (Oyunla Öğretim Yöntem ve Teknikleri)
11.Hafta *Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri (Oyunla Öğretim Yöntem ve Teknikleri)
12.Hafta *Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri (Sınıf Dışı Öğretim Teknikleri)
13.Hafta *Yeni Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri (Beyin temelli öğrenme ve öğretim)
14.Hafta * Ders Planları, Türleri ve Hazırlama İlkeleri

  • 1 Final : 60,000
  • 2 Vize : 40,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Vize / Midterms 1 2,00 2,00
Final / Final 1 2,00 2,00
Ödev / Assignment 1 48,00 48,00
Tartışma 2 10,00 20,00
Beyin Fırtınası 1 5,00 5,00
Vaka Çalışması 1 5,00 5,00
Toplam : 82,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 3
AKTS : 3,00
Aşırmacılığa Dikkat ! : Raporlarınızda/ödevlerinizde/çalışmalarınızda akademik alıntılama kurallarına ve aşırmacılığa (intihal) lütfen dikkat ediniz. Aşırmacılık etik olarak yanlış, akademik olarak suç sayılan bir davranıştır. Sınıf içi kopya çekme ile raporunda/ödevinde/çalışmasında aşırmacılık yapma arasında herhangi bir fark yoktur. Her ikisi de disiplin cezası gerektirir. Lütfen başkasının fikirlerini, sözlerini, ifadelerini vb. kendinizinmiş gibi sunmayınız. İyi veya kötü, yaptığınız ödev/çalışma size ait olmalıdır. Sizden kusursuz bir çalışma beklenmemektedir. Akademik yazım kuralları konusunda bir sorunuz olursa dersin öğretim elemanı ile görüşebilirsiniz.

Engel Durumu/Uyarlama Talebi : Engel durumuna ilişkin herhangi bir uyarlama talebinde bulunmak isteyen öğrenciler, dersin öğretim elemanı ya da Ibu Engelli Öğrenci Birimi ile en kısa sürede iletişime geçmelidir.