Eğitim Kataloğu
Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
MEB0110518 Öğretim Teknolojileri 2,00 0,00 0,00 2,00 3,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Lisans
Dersin Tipi : Zorunlu
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Bu dersin genel amacı; öğretim teknolojilerinin kavramsal ve kuramsal temellerine dayalı bir öğretim materyalini tasarlamak, geliştirmek ve değerlendirmektir.
Dersin İçeriği : Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin geliştirilmesi, öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : Demirel, Ö., Seferoğlu, S. S. & Yağcı, E. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Pegem Yayıncılık, Ankara.
Ergin, A. (2002). Öğretim Teknolojileri ve İletişim. Pegem Yayıncılık, Ankara.
Şahin, T. Y. & Yıldırım, S. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Anı Yayıncılık, Ankara. Alkan, Cevat. (1997) Eğitim Teknolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
Yalın, Halil İbrahim. Eğitim Teknolojisi – Öğretim Tasarımı. Pegem Yayıncılık, Ankara.
Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning (7th edition).Pearson Education Inc., USA.
Newby, T. J., Stepich, D. A., Lehman, J. D. & Russell, J. D. (1996). Instructional Technology for Teaching and Learning. Prentice-Hall Inc., USA.
Seferoğlu, S.S (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. PEGEM-A Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : -------------
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : -----------
Dersi Veren Öğretim Elemanları : Prof. Dr. Raşit Özen
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : ----------
Dersin Verilişi : Dersin öğretim elemanın tarafından yapılan sunumlar.
En Son Güncelleme Tarihi : 27.02.2025 10:16:51
Dosya İndirilme Tarihi : 14.12.2025

  • 1 Öğretim teknolojileri ile ilgili kavramlar bilgisi.
  • 2 Öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımının önemini takdir ediş.
  • 3 Okulun ve sınıfın teknolojik ihtiyaçlarının belirlenmesinde kullanılan ilkeleri açıklayabilme.
  • 4 Uygun bir öğretim teknolojisi planı hazırlama ve uygulayabilme.
  • 5 Öğretim teknolojilerini kullanarak 2-3 boyutlu materyaller geliştirebilme.
  • 6 Eğitimsel yazılım ve öğretim materyallerini bu öğelerde bulunması gereken özelliklere göre eleştirebilme.
  • 7 Öğretim teknolojileri ile ilgili araştırmaları incelemede isteklilik.
  • 8 Öğretim teknolojilerinin öğretme-öğrenme sürecindeki katkılarının bilgisi.
  • 9 Öğretim teknolojilerinin öğretme-öğrenme sürecindeki katkılarının farkında oluş.
  • 10 Bilgisayar, uzaktan eğitim ve Web 2.0. araçlarının öğretme-öğrenme sürecindekİ öneminin bilgisi.
  • 11 Bilgisayar,uzaktan eğitim ve Web 2.0. araçlarının diğer öğretim teknolojileri ile birlikte öğretme -öğrenme sürecinde kullanımının farkında oluş.
  • 12 Bilgisayar,uzaktan eğitim ve Web 2.0. araçlarının diğer öğretim teknolojileri ile birlikte öğretme - öğrenme sürecine katkılarının farkında oluş.
  • 13 Türkiye ve dünyadaki öğretim teknolojisinin kullanım durumlarını karşılaştırabilme.

Ders Kodu Ders Adı Koşul Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları Dersin Öğrenme Çıktıları
1.Hafta *Ders ve ders içeriği hakkında bilgilendirme
2.Hafta *Temel kavramlar.
3.Hafta *Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi ve öğretim teknolojilerinin öğretme - öğrenme sürecindeki yeri ve önemi.
4.Hafta *Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi ve öğretim teknolojilerinin öğretme - öğrenme sürecindeki yeri ve önemi.
5.Hafta *Öğretme - öğrenme ortamlarında yaygın olarak kullanılan görsel,işitsel, görsel-işitsel ve teknoloji destekli öğretim materyalleri ve teknolojileri.
6.Hafta *Öğretim materyallerinin tasarlanması, hazırlanması ve seçimi.
7.Hafta *Öğretim materyallerini tasarlama ilkeleri.
8.Hafta *Öğretme - öğrenme ortamlarında kullanılacak öğretim materyallerinin geliştirilmesine yönelik ilkeler.
9.Hafta *Öğretim materyallerinin yeri ve önemi, öğretim materyalarinin seçimin etkileyen faktörler, öğretim materyallerinin tasarımı ve öğrretim materyali hazırlama ilkeleri.
10.Hafta *Öğretim materyallerinin yeri ve önemi, öğretim materyalarinin seçimin etkileyen faktörler, öğretim materyallerinin tasarımı ve öğrretim materyali hazırlama ilkeleri.
11.Hafta *Öğretim materyallerinin yeri ve önemi, öğretim materyalarinin seçimin etkileyen faktörler, öğretim materyallerinin tasarımı ve öğrretim materyali hazırlama ilkeleri.
12.Hafta *Eğitimde bilgisayar kullanımı, uzaktan eğitim, eğitimde Web 2.0 araçlarının kullanımı ve dersin değerlendirilmesİ
13.Hafta *Eğitimde bilgisayar kullanımı, uzaktan eğitim, eğitimde Web 2.0 araçlarının kullanımı ve dersin değerlendirilmesİ
14.Hafta *Eğitimde bilgisayar kullanımı, uzaktan eğitim, eğitimde Web 2.0 araçlarının kullanımı ve dersin değerlendirilmesİ

  • 1 Vize : 40,000
  • 2 Final : 60,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Vize 1 10,00 10,00
Final 1 10,00 10,00
Ders Öncesi Bireysel Çalışma 1 10,00 10,00
Ders Sonrası Bireysel Çalışma 1 10,00 10,00
Ara Sınav Hazırlık 1 10,00 10,00
Final Sınavı Hazırlık 1 10,00 10,00
Tartışma 1 10,00 10,00
Soru-Yanıt 1 10,00 10,00
Toplam : 80,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 3
AKTS : 3,00
Aşırmacılığa Dikkat ! : Raporlarınızda/ödevlerinizde/çalışmalarınızda akademik alıntılama kurallarına ve aşırmacılığa (intihal) lütfen dikkat ediniz. Aşırmacılık etik olarak yanlış, akademik olarak suç sayılan bir davranıştır. Sınıf içi kopya çekme ile raporunda/ödevinde/çalışmasında aşırmacılık yapma arasında herhangi bir fark yoktur. Her ikisi de disiplin cezası gerektirir. Lütfen başkasının fikirlerini, sözlerini, ifadelerini vb. kendinizinmiş gibi sunmayınız. İyi veya kötü, yaptığınız ödev/çalışma size ait olmalıdır. Sizden kusursuz bir çalışma beklenmemektedir. Akademik yazım kuralları konusunda bir sorunuz olursa dersin öğretim elemanı ile görüşebilirsiniz.

Engel Durumu/Uyarlama Talebi : Engel durumuna ilişkin herhangi bir uyarlama talebinde bulunmak isteyen öğrenciler, dersin öğretim elemanı ya da Ibu Engelli Öğrenci Birimi ile en kısa sürede iletişime geçmelidir.