Eğitim Kataloğu
Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
MEB0110918 Sınıf Yönetimi 2,00 0,00 0,00 2,00 3,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Lisans
Dersin Tipi : Zorunlu
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Bu dersin amacı; öğrencilerin, sınıf yönetimi kavramına ve sınıf yönetimi boyutlarına ilişkin davranış bütünlüğü kazanmalarını sağlamak, olumlu bir öğrenme ortamı ve sınıf atmosferi yaratma, iyi bir iletişim becerisi kazandırma, zamanı iyi kullanma, motivasyon ve disiplin sorunlarını önleme amacıyla yardımcı olmak, etkili öğretimin gerçekleştirilebilmesi için sınıf yönetimine ilişkin bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır.
Dersin İçeriği : İlköğretimde sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : Aydın, Ayhan. Sınıf Yönetimi. Tekağaç Eylül Yayıncılık, Ankara: 2005 Baloğlu, Nuri. Etkili Sınıf Yönetimi. Baran Ofset ve Matbaacılık, Ankara:2000 Başar, Hüseyin. Sınıf Yönetimi. Pegem A Yayıncılık, Ankara 2004 Celep, Cevat. Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Anı Yayıncılık, Ankara: 2000 Erdoğan, İrfan. Sınıf Yönetimi. Sistem Yayıncılık, Yayın No:273, Anakara: 2000 Karip, Emin ve Diğerleri. Sınıf Yönetimi. Pegem A Yayıncılık, Ankara: 2003 Kaya, Zeki. ve Diğerleri. Sınıf Yönetimi. Pegem A Yayıncılık, Ankara: 2003 Küçükahmet, Leyla ve Diğerleri. Sınıf Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara: 2000 Küçükahmet, Leyla ve Diğerleri. Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara: 2000 Allan, Jane. Zaman Yönetimi. Hayat Yayıncılık, İstanbul: 1999 Cafoğlu, Zuhal, “Sınıf Yönetimi” Eğitim Dergisi, Cilt:1 Sayı 2, 152-160 Cüceloğlu, Doğan. Savaşçı Sistem Yayıncılık ve Mat. San.Tic. A.Ş, İstanbul:1999 Demirel, Özcan. Öğretme Sanatı. Pegem Yayınları, Ankara: 1999 Ergin, Akif. Öğretim Teknolojisi İletişim. Pegem Yayınları, Ankara:1996 Lee, Jenkins. Sınıflarda Öğrenmenin İyileştirilmesi. Kalder Yayınları, No:18, İstanbul:1997 Özyürek, Mehmet. Sınıfta Davranış Yönetimi. Karatepe Yayınları, Ankara:1996 Özyürek, Mehmet. Sınıfta Davranış Değiştirme. Karatepe Yayınları, Ankara:1998 Türnüklü, Abbas. “Türk ve İngiliz ilköğretim öğretmenlerinin sınıf içi davranış yönetim stratejilerinin karşılaştırılması. EYTEPE Dergisi. Sayı:23 (Yaz) 2000 Türnüklü, Abbas. “İlköğretimde Sınıf Düzeni” Yaşadıkça Eğitim. Sayı:65, İstanbul:2001 Atıcı, Meral. “Öğrenci istenmeyen davranışlarıyla baş etmede Türk ve İngiliz öğretmenlerin kullandıkları yöntemlerin karşılaştırılması” EYTEPE Dergisi. Sayı:29(Kış) 2002.
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Düz anlatım, Soru-cevap, Tartışma
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : Yoktur
Dersi Veren Öğretim Elemanları :
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : -----
Dersin Verilişi : Uzaktan eğitim
En Son Güncelleme Tarihi : 22.03.2025 10:46:16
Dosya İndirilme Tarihi : 12.06.2025

  • 1 Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramları bilgisi
  • 2 Sınıfta disiplini sağlamada ilköğretimde sınıf yönetimi ilkelerinin önemini takdir ediş
  • 3 İlköğretimde Sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenleri açıklayabilme
  • 4 İlköğretimde Sınıf yönetimi modellerini birbirleri ile karşılaştırıp belli ölçütlere göre değerlendirebilme
  • 5 Sınıfta istenmeyen davranışların çözümünde gerekli stratejileri kullanabilme
  • 6 Öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturabilme
  • 7 İlköğretimde Sınıf yönetimi ile ilgili sorunların farkında olabilme

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları Dersin Öğrenme Çıktıları
1.Hafta *Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar
*Sınıf Yönetimine Giriş
*Sınıf Yönetimine Giriş
Ö.Ç.1
Ö.Ç.2
2.Hafta *Sınıf yönetimi modelleri Sınıf Yönetimi ve Özellikleri Sınıf ortamını etkileyen etmenler
*Sınıf İklimi ve Öğrenme Ortamı
*Sınıf İklimi ve Öğrenme Ortamı
Ö.Ç.1
Ö.Ç.2
Ö.Ç.3
Ö.Ç.4
Ö.Ç.4
3.Hafta *Sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama
*Davranış Yönetimi ve Disiplin Stratejileri
*Davranış Yönetimi ve Disiplin Stratejileri
Ö.Ç.1
Ö.Ç.2
Ö.Ç.3
Ö.Ç.6
4.Hafta *Sınıfın Fiziki Düzeni
*Öğrenci Motivasyonu ve Katılım
*Öğrenci Motivasyonu ve Katılım
Ö.Ç.1
Ö.Ç.3
Ö.Ç.6
Ö.Ç.7
5.Hafta *Sınıf içi iletişim ve etkileşim
*Öğrenme Stilleri ve Farklılıklar
*Öğrenme Stilleri ve Farklılıklar
Ö.Ç.1
Ö.Ç.3
Ö.Ç.6
6.Hafta *Sınıfta Motivasyon
*Etkili İletişim Becerileri
*Etkili İletişim Becerileri
Ö.Ç.1
Ö.Ç.2
Ö.Ç.6
Ö.Ç.7
7.Hafta *Öğretim Yönetimi
*Sınıf Düzeni ve Fiziksel Ortam
*Sınıf Düzeni ve Fiziksel Ortam
Ö.Ç.1
Ö.Ç.6
8.Hafta *Ara Sınav
*Zaman Yönetimi ve Planlama
*Zaman Yönetimi ve Planlama
Ö.Ç.1
Ö.Ç.2
Ö.Ç.3
Ö.Ç.4
Ö.Ç.6
9.Hafta *Sınıfta zamanın yönetimi
*Grup Çalışmaları ve İşbirliği
*Grup Çalışmaları ve İşbirliği
Ö.Ç.1
Ö.Ç.2
Ö.Ç.3
Ö.Ç.5
Ö.Ç.6
Ö.Ç.7
10.Hafta *Sınıfta İstenmeyen Davranışlar
*Sınıf Yönetiminde Teknolojinin Rolü
*Sınıf Yönetiminde Teknolojinin Rolü
Ö.Ç.5
Ö.Ç.6
Ö.Ç.7
11.Hafta *Sınıfta İstenmeyen Davranışların Önlenmesi ve Giderilmesi
*Değerlendirme ve Geri Bildirim
*Değerlendirme ve Geri Bildirim
Ö.Ç.5
Ö.Ç.7
12.Hafta *Sınıfta Liderlik
*Kriz Yönetimi ve Acil Durumlar
*Kriz Yönetimi ve Acil Durumlar
Ö.Ç.1
Ö.Ç.2
Ö.Ç.6
13.Hafta *Farklı Ülkelerde Sınıf Yönetimi Uygulamaları
*Aile Katılımı ve Toplumsal Destek
*Aile Katılımı ve Toplumsal Destek
Ö.Ç.1
Ö.Ç.2
Ö.Ç.3
Ö.Ç.4
Ö.Ç.5
Ö.Ç.6
Ö.Ç.7
14.Hafta *Genel Değerlendirme
*Sınıf Yönetiminde Yansıtma ve Gelişim
*Sınıf Yönetiminde Yansıtma ve Gelişim
Ö.Ç.1
Ö.Ç.2
Ö.Ç.3
Ö.Ç.4
Ö.Ç.5
Ö.Ç.6
Ö.Ç.7

  • 1 Final : 50,000
  • 3 Derse Katılım : 10,000
  • 5 Ödev : 10,000
  • 6 Vize : 30,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Ödev / Assignment 14 1,00 14,00
Derse Katılım / Attending lectures 14 1,00 14,00
Final / Final 1 3,00 3,00
Ders Öncesi Bireysel Çalışma / Individual study before lecture 14 1,00 14,00
Ders Sonrası Bireysel Çalışma / Individual study after lecture 14 1,00 14,00
Araştırma Sunumu / Research presentation 1 3,00 3,00
Makale Kritik Etme 5 1,00 5,00
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final 1 15,00 15,00
Teorik Ders Anlatım / Theoretical Lecturing 6 3,00 18,00
Toplam : 100,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 3
AKTS : 3,00
Aşırmacılığa Dikkat ! : Raporlarınızda/ödevlerinizde/çalışmalarınızda akademik alıntılama kurallarına ve aşırmacılığa (intihal) lütfen dikkat ediniz. Aşırmacılık etik olarak yanlış, akademik olarak suç sayılan bir davranıştır. Sınıf içi kopya çekme ile raporunda/ödevinde/çalışmasında aşırmacılık yapma arasında herhangi bir fark yoktur. Her ikisi de disiplin cezası gerektirir. Lütfen başkasının fikirlerini, sözlerini, ifadelerini vb. kendinizinmiş gibi sunmayınız. İyi veya kötü, yaptığınız ödev/çalışma size ait olmalıdır. Sizden kusursuz bir çalışma beklenmemektedir. Akademik yazım kuralları konusunda bir sorunuz olursa dersin öğretim elemanı ile görüşebilirsiniz.

Engel Durumu/Uyarlama Talebi : Engel durumuna ilişkin herhangi bir uyarlama talebinde bulunmak isteyen öğrenciler, dersin öğretim elemanı ya da Ibu Engelli Öğrenci Birimi ile en kısa sürede iletişime geçmelidir.