Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MEB0110218 | Eğitim Felsefesi | 2,00 | 0,00 | 0,00 | 2,00 | 3,00 |
Dersin Dili | : | Türkçe |
---|---|---|
Dersin Seviyesi | : | Lisans |
Dersin Tipi | : | Zorunlu |
Ön Koşullar | : | Yok |
Dersin Amacı | : | Bu ders öğretmen adaylarını eğitime ve okula dair temel felsefi kavram ve yaklaşımlarla tanıştırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | : | “Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki, eğitim felsefesinin tanımı, eğitimi etkileyen temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, pragmatizm ve varoluşçuluk), eğitim felsefesi akımları (daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden kurmacılık, varoluşçuluk, oluşturmacılık), eğitim felsefesi akımlarının Türkiye Cumhuriyeti eğitim sistemine etkileri, eğitim felsefesi ve çağdaş eğitim sistemleri.” (YÖK-Yükseköğretim Kurulu) |
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | : | 1) Gutek, Gerald L. (2006). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Ankara: Ütopya Yayınevi. 2) Öğretim üyesi tarafından sağlanacak materyaller. |
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri | : | anlatım yöntemi, açıklama tartışma |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | : | Yok.. |
Dersi Veren Öğretim Elemanları | : | Prof. Dr. Faruk Öztürk |
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları | : | Prof. Dr. Faruk Öztürk |
Dersin Verilişi | : | yüzyüze / ya da online |
En Son Güncelleme Tarihi | : | 6.10.2023 17:39:45 |
Dosya İndirilme Tarihi | : | 16.07.2025 |
Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|
Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Hazırlık Bilgileri | Öğretim Metodları | Dersin Öğrenme Çıktıları | |
---|---|---|---|---|---|---|
1.Hafta | *Derse giriş ve Dersin Tanıtımı |
|||||
2.Hafta | *Eğitim, Felsefe, Niçin Eğitim Felsefesi?
|
|||||
3.Hafta | *İdealizm |
|||||
4.Hafta | *Realizm |
|||||
5.Hafta | *Naturalizm ve Eğitim |
|||||
6.Hafta | *Pragmatizm ve Eğitim |
|||||
7.Hafta | *Varoluşçuluk ve Eğitim |
|||||
8.Hafta | *Vize Ödevi Tartışma |
|||||
9.Hafta | *Eğitim ve Etik |
|||||
10.Hafta | *Analitik Felsefe, İdeoloji ve Eğitim |
|||||
11.Hafta | *Essentializm, Perennializm ve Eğitim |
|||||
12.Hafta | *Progresivizm ve Toplumsal Yapılandırma |
|||||
13.Hafta | *Eleştirel Teori ve Eğitim |
|||||
14.Hafta | *Değerlendirme |
Aktiviteler | Sayı | Süresi(Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Final / Final | 1 | 2,00 | 2,00 |
Derse Katılım / Attending lectures | 14 | 2,00 | 28,00 |
Tartışma | 14 | 2,00 | 28,00 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 8,00 | 8,00 |
Araştırma Sunumu / Research presentation | 14 | 1,00 | 14,00 |
Rapor | 6 | 1,00 | 6,00 |
Vize / Midterms | 1 | 1,00 | 1,00 |
Toplam : | 87,00 | ||
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : | 3 | ||
AKTS : | 3,00 |