Eğitim Kataloğu
Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
MEB0110218 Eğitim Felsefesi 2,00 0,00 0,00 2,00 3,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Lisans
Dersin Tipi : Zorunlu
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Bu ders öğretmen adaylarını eğitime ve okula dair temel felsefi kavram ve yaklaşımlarla tanıştırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği : “Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki, eğitim felsefesinin tanımı, eğitimi etkileyen temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, pragmatizm ve varoluşçuluk), eğitim felsefesi akımları (daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden kurmacılık, varoluşçuluk, oluşturmacılık), eğitim felsefesi akımlarının Türkiye Cumhuriyeti eğitim sistemine etkileri, eğitim felsefesi ve çağdaş eğitim sistemleri.” (YÖK-Yükseköğretim Kurulu)
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : 1) Gutek, Gerald L. (2006). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Ankara: Ütopya Yayınevi. 2) Öğretim üyesi tarafından sağlanacak materyaller.
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : anlatım yöntemi, açıklama tartışma
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : Yok..
Dersi Veren Öğretim Elemanları : Prof. Dr. Faruk Öztürk
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : Prof. Dr. Faruk Öztürk
Dersin Verilişi : yüzyüze / ya da online
En Son Güncelleme Tarihi : 6.10.2023 17:39:45
Dosya İndirilme Tarihi : 16.07.2025

  • 1 Eğitim ve okulla ilgili temel felsefi soruları belirler
  • 2 Eğitim ve okula yönelik farklı felsefi yaklaşımları karşılaştırır ve açıklar
  • 3 Çağdaş eğitim düşüncemiz ve uygulamalarımızın altında yatan farklı felsefi yaklaşımları tanımlar
  • 4 Farklı eğitim felsefelerini birbiriyle ilişkilendirir
  • 5 Eğitim felsefeleri ile eğitim uygulamaları arasındaki ilişkiyi kavrar

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları Dersin Öğrenme Çıktıları
1.Hafta *Derse giriş ve Dersin Tanıtımı
2.Hafta *Eğitim, Felsefe, Niçin Eğitim Felsefesi?
3.Hafta *İdealizm
4.Hafta *Realizm
5.Hafta *Naturalizm ve Eğitim
6.Hafta *Pragmatizm ve Eğitim
7.Hafta *Varoluşçuluk ve Eğitim
8.Hafta *Vize Ödevi Tartışma
9.Hafta *Eğitim ve Etik
10.Hafta *Analitik Felsefe, İdeoloji ve Eğitim
11.Hafta *Essentializm, Perennializm ve Eğitim
12.Hafta *Progresivizm ve Toplumsal Yapılandırma
13.Hafta *Eleştirel Teori ve Eğitim
14.Hafta *Değerlendirme

  • 2 Final : 70,000
  • 3 Vize : 30,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Final / Final 1 2,00 2,00
Derse Katılım / Attending lectures 14 2,00 28,00
Tartışma 14 2,00 28,00
Takım/Grup Çalışması 1 8,00 8,00
Araştırma Sunumu / Research presentation 14 1,00 14,00
Rapor 6 1,00 6,00
Vize / Midterms 1 1,00 1,00
Toplam : 87,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 3
AKTS : 3,00
Aşırmacılığa Dikkat ! : Raporlarınızda/ödevlerinizde/çalışmalarınızda akademik alıntılama kurallarına ve aşırmacılığa (intihal) lütfen dikkat ediniz. Aşırmacılık etik olarak yanlış, akademik olarak suç sayılan bir davranıştır. Sınıf içi kopya çekme ile raporunda/ödevinde/çalışmasında aşırmacılık yapma arasında herhangi bir fark yoktur. Her ikisi de disiplin cezası gerektirir. Lütfen başkasının fikirlerini, sözlerini, ifadelerini vb. kendinizinmiş gibi sunmayınız. İyi veya kötü, yaptığınız ödev/çalışma size ait olmalıdır. Sizden kusursuz bir çalışma beklenmemektedir. Akademik yazım kuralları konusunda bir sorunuz olursa dersin öğretim elemanı ile görüşebilirsiniz.

Engel Durumu/Uyarlama Talebi : Engel durumuna ilişkin herhangi bir uyarlama talebinde bulunmak isteyen öğrenciler, dersin öğretim elemanı ya da Ibu Engelli Öğrenci Birimi ile en kısa sürede iletişime geçmelidir.