Eğitim Kataloğu
Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
SNF0110418 İlkokulda Temel Fen Bilimleri 3,00 0,00 0,00 3,00 5,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Lisans
Dersin Tipi : Zorunlu
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Sınıf öğretmeni adaylarının, Doğa/fen bilimlerinin konusu ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği : Doğa/fen bilimlerinin konusu ve ilkeleri, fen biliminin temel kavramları, fen bilimlerinin diğer bilimler arasındaki yeri, tarihi gelişimi, fen bilimleri öğretiminin amaçları, ilkokul programında yer alan fen bilimleri konularına ilişkin genel bilgiler, özellikleri ve günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları.
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : Ders notları Ayvacı, H. Ş. (2018). İlkokulda Temel Fen Bilimleri. Ankara: Pegem Yayınları. Şimşek, N. (2018). İlkokulda Temel Fen Bilimleri. Ankara: Nobel Akademi. Yıldız Yılmaz, N. (2019). İlkokulda Temel Fen Bilimleri. Ankara: Nobel Akademi.
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Sunuş yoluyla Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap ,Sorun/Problem Çözme
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : dersin bir kısmı teorik bir kısmı da sınıf dışı ortamlarına göre programlanabilir.
Dersi Veren Öğretim Elemanları :
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : yok
Dersin Verilişi : ÖRGÜN EĞİTİM
En Son Güncelleme Tarihi :
Dosya İndirilme Tarihi : 16.07.2025

  • 1 1) Doğa ve doğa bilimlerinin çalışma konu ve ilkelerini bilir,
  • 2 2) fen bilimleriyle ilgili temel kavramları bilir,
  • 3 3) fen bilimlerinin diğer bilimler arasındaki yerini bilir
  • 4 4) bilimin tarihsel gelişimini yorumlar,
  • 5 5) ilkokul fen programlarına ilişkin genel bilgiler edinir,

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları Dersin Öğrenme Çıktıları
1.Hafta *Dersin tanıtımı
2.Hafta *Doğa ve Fen bilimlerinin konusu
3.Hafta *Doğa ve Fen bilimlerinin ilkeleri
4.Hafta *Fen bilimleriyle ilgili temel kavramlar
5.Hafta *Fen bilimleriyle ilgili paradigmalar
6.Hafta *Fen bilimlerinin diğer bilimler arasındaki yeri
7.Hafta *Fen bilimlerinin tarihi gelişimi
8.Hafta *VİZE HAFTASI
9.Hafta *İlkokulda fen bilimleri öğretiminin amaçları
10.Hafta *İlkokul programında yerilen fizik konularına ilişkin genel bilgiler ve özellikleri
11.Hafta *İlkokul programında yer alan fizik konularının günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları
12.Hafta *İlkokul programında yer alan kimya konularına ilişkin genel bilgiler ve özellikleri
13.Hafta *İlkokul programında yer alan kimya konularının günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları
14.Hafta *İlkokul programında yer alan biyoloji konularına ilişkin genel bilgiler ve özellikleri-günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları

  • 2 Derse Katılım : 10,000
  • 3 Final : 70,000
  • 4 Ara Sınav Hazırlık : 20,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Vize / Midterms 1 1,00 1,00
Final / Final 1 1,00 1,00
Derse Katılım / Attending lectures 11 1,00 11,00
Uygulama / Pratik / Application / Practice 4 4,00 16,00
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm 2 3,00 6,00
Araştırma Sunumu / Research presentation 6 7,00 42,00
Bütünleme / Make-up 1 1,00 1,00
Tartışmalı Ders 13 2,00 26,00
Problem Çözme 3 2,00 6,00
Rapor Hazırlama 2 1,00 2,00
Proje / Project 2 3,00 6,00
Performans 3 2,00 6,00
Ödev / Assignment 5 5,00 25,00
Proje Sunma 2 2,00 4,00
Teorik Ders Anlatım / Theoretical Lecturing 1 1,00 1,00
Toplam : 154,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 5
AKTS : 5,00
Aşırmacılığa Dikkat ! : Raporlarınızda/ödevlerinizde/çalışmalarınızda akademik alıntılama kurallarına ve aşırmacılığa (intihal) lütfen dikkat ediniz. Aşırmacılık etik olarak yanlış, akademik olarak suç sayılan bir davranıştır. Sınıf içi kopya çekme ile raporunda/ödevinde/çalışmasında aşırmacılık yapma arasında herhangi bir fark yoktur. Her ikisi de disiplin cezası gerektirir. Lütfen başkasının fikirlerini, sözlerini, ifadelerini vb. kendinizinmiş gibi sunmayınız. İyi veya kötü, yaptığınız ödev/çalışma size ait olmalıdır. Sizden kusursuz bir çalışma beklenmemektedir. Akademik yazım kuralları konusunda bir sorunuz olursa dersin öğretim elemanı ile görüşebilirsiniz.

Engel Durumu/Uyarlama Talebi : Engel durumuna ilişkin herhangi bir uyarlama talebinde bulunmak isteyen öğrenciler, dersin öğretim elemanı ya da Ibu Engelli Öğrenci Birimi ile en kısa sürede iletişime geçmelidir.