Eğitim Kataloğu
Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
SNF0140218 Karakter ve Değer Eğitimi 2,00 0,00 0,00 2,00 3,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Lisans
Dersin Tipi : Zorunlu
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğretmen adaylarının karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, sınıflandırmaları, yaklaşım ve modelleri bilerek değer öğretim etkinlikleri planlamalarını, uygulamalarını ve değerlendirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği : Dersin İçeriği Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/ değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar 1. Sağlam, H. İ. (2019). Karakter ve Değer Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 2. Ersoy, F. (2019). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Anı Yayınları. 3. Kağan, M. ve Yılmaz, N. (2019). Karakter Ve Değer Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 4. Yağan Güden, S. (2015). Değerler Eğitimi. Ankara: Eğiten Kitap.
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : Yok
Dersi Veren Öğretim Elemanları :
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : Yok
Dersin Verilişi : Yüz Yüze
En Son Güncelleme Tarihi : 5.02.2025 01:34:03
Dosya İndirilme Tarihi : 9.06.2025

  • 1 Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramları, değer kavramını bilir.
  • 2 Öğrenciler, değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temellerini açıklayabilir.
  • 3 Öğrenciler, karakter ve değer eğitimi yaklaşımlarını ve uygulamalarını kavrayabilir.
  • 4 Öğrenciler, modern toplumlarda değer ve karakter eğitiminin önemini kavraya bileceklerdir
  • 5 Farklı değer öğretim yaklaşımlarını temele alarak değer öğretim etkinlikleri hazırlar, uygular ve değerlendirir.

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları Dersin Öğrenme Çıktıları
1.Hafta *Ders ve Dersin İçerik Tasarımı Tanıtımı
2.Hafta *Temel Kavramlar; karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç
3.Hafta *Değer kavramı, Değerlerin sınıflandırılması
4.Hafta *Karakter gelişimi ve eğitimi
5.Hafta *Karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre, okul
6.Hafta *Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması
7.Hafta *Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri
8.Hafta *Karakter ve değer eğitiminde yaklaşımlar
9.Hafta *Ara sınav
10.Hafta *Karakter ve değer öğretiminde modeller
11.Hafta *Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü
12.Hafta *Karakter/ değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri
13.Hafta *Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları
14.Hafta *Türkiye’de karakter eğitimi ile ilgili araştırmaların incelenmesi

  • 1 Vize : 30,000
  • 2 Final : 70,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Vize / Midterms 1 3,00 3,00
Final / Final 1 5,00 5,00
Derse Katılım / Attending lectures 5 8,00 40,00
Ders Öncesi Bireysel Çalışma / Individual study before lecture 5 8,00 40,00
Tartışmalı Ders 1 3,00 3,00
Toplam : 91,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 3
AKTS : 3,00
Aşırmacılığa Dikkat ! : Raporlarınızda/ödevlerinizde/çalışmalarınızda akademik alıntılama kurallarına ve aşırmacılığa (intihal) lütfen dikkat ediniz. Aşırmacılık etik olarak yanlış, akademik olarak suç sayılan bir davranıştır. Sınıf içi kopya çekme ile raporunda/ödevinde/çalışmasında aşırmacılık yapma arasında herhangi bir fark yoktur. Her ikisi de disiplin cezası gerektirir. Lütfen başkasının fikirlerini, sözlerini, ifadelerini vb. kendinizinmiş gibi sunmayınız. İyi veya kötü, yaptığınız ödev/çalışma size ait olmalıdır. Sizden kusursuz bir çalışma beklenmemektedir. Akademik yazım kuralları konusunda bir sorunuz olursa dersin öğretim elemanı ile görüşebilirsiniz.

Engel Durumu/Uyarlama Talebi : Engel durumuna ilişkin herhangi bir uyarlama talebinde bulunmak isteyen öğrenciler, dersin öğretim elemanı ya da Ibu Engelli Öğrenci Birimi ile en kısa sürede iletişime geçmelidir.