Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SNF0140418 | Görsel Sanatlar Öğretimi | 3,00 | 0,00 | 0,00 | 3,00 | 4,00 |
Dersin Dili | : | Türkçe |
---|---|---|
Dersin Seviyesi | : | Lisans |
Dersin Tipi | : | Zorunlu |
Ön Koşullar | : | Yok |
Dersin Amacı | : | Zihinsel ve duygusal açılardan görsel sanatlar eğitiminin işlevlerini tanıma, grafiksel gelişim basamaklarına göre öğrencilerin gelişim düzeyini saptama, çocuk resmini okuma, çocuklara görsel sanatları sevdirme ve kendilerini sanat yoluyla ifade edebilmelerini sağlama; programa uygun sanat etkinliklerini sanat tarihi, sanat eleştirisi ve estetik disiplinleri bağlamında uygulama; görsel, işitsel ve dokunsal algıda farklılaşma, sanat alanıyla öğrenme ve yaratıcılığın gelişimi. |
Dersin İçeriği | : | Sanatın tanımı ve işlevi, sanatın eğitsel işlevleri, çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi Sanat alanında bilgi ve deneyimlerin kuramsal ve uygulamalı yönü, sanat tarihinde eleştirel düşünme ve değerlendirme İlkokul döneminde yaratıcılık ve sanat eğitiminin gerekliliği ve önemi Sanatsal gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri MEB ilkokul Görsel Sanatlar (1-4) programının kazanımlarına göre ders planlaması, uygulaması ve değerlendirilmesi Görsel sanatlar eğitiminde kullanılan yöntem, teknik ve malzemeler (iki ve üç boyutlu uygulamalar) Sanatın diğer disiplinlerle ilişkilendirilmesi, bir öğretim yolu olarak sanat. Sanat eserlerinin sergilendiği ortamlar hakkında bilgi ve öğrenme yaşantıları (müze ve galerilerde sanat eğitimi) |
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | : | Alakuş, A. O. ve Mercin, L. ve diğerleri. (2011) Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi, (2. Baskı), Pegem Akademi: Ankara. Boydaş, N. (2004). Sanat Eleştirisine Giriş, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık: Ankara. Day, A ve Hurwitz (2012) Children and their Art, (9. Baskı), Wadsworth: Boston. Erinç, S. M. (2004). Resmin Eleştirisi Üzerine, ÜTOPYA Yayınları: Ankara. Erinç, S. M. (2004). Sanatın Boyutları, ÜTOPYA Yayınları: Ankara. Gartenhaus, A. R. (2000). Yaratıcı Düşünce ve Müzeler, Ankara Üniversitesi Basımevi: Ankara. Halmatov, S. (2015) Çocuk Resimleri Analizi ve Psikolojik Resim Testleri, Pegem Akademi: Ankara. Kırışoğlu, O. (2002) Sanatta Eğitim, Pegem Akademi: Ankara. Kırışoğlu, O. (2009) Sanat, Kültür, Yaratıcılık, Pegem Akademi: Ankara. San, İ. (2003) Sanat Eğitimi Kuramları (2. baskı) Ankara: Ütopya Yayınları. San, İ. (2003) Sanat ve Eğitimi (3. Baskı), Ankara: Ütopya Yayınları. San, İ. (2017) Çocuk ve Sanat (1. Baskı), Yeni İnsan Yayınevi: Ankara. |
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri | : | Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | : | yok |
Dersi Veren Öğretim Elemanları | : | |
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları | : | yok |
Dersin Verilişi | : | On-line |
En Son Güncelleme Tarihi | : | |
Dosya İndirilme Tarihi | : | 3.07.2025 |
Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|
Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Hazırlık Bilgileri | Öğretim Metodları | Dersin Öğrenme Çıktıları | |
---|---|---|---|---|---|---|
1.Hafta | *İlk toplantı, dersin içeriği, dersin gereklilikleri ve ders sorumlusunun beklentileri. |
|||||
2.Hafta | *Sanat eğitiminde temel kavramlar: Sanat, sanatçı, estetik ve sanat eğitimi |
|||||
3.Hafta | *Sanat eğitiminin bireyin zihinsel ve duygusal gelişimindeki yeri ve önemi |
|||||
4.Hafta | *Disiplin temelli sanat eğitimi: sanat tarihi, sanat eleştirisi, estetik ve sanat uygulaması |
|||||
5.Hafta | *Sanat Akımları I |
|||||
6.Hafta | *Sanat Akımları II |
|||||
7.Hafta | *Müze ve galeri eğitimi |
|||||
8.Hafta | *Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme |
|||||
9.Hafta | *Çocuk resminin sanatsal gelişim basamakları, Çocuk resminin analizi |
|||||
10.Hafta | *Ara Sınav |
|||||
11.Hafta | *Görsel Sanatlar dersi öğretim programı |
|||||
12.Hafta | *İki ve üç boyutlu sanat uygulamaları |
|||||
13.Hafta | *İki ve üç boyutlu sanat uygulamaları |
|||||
14.Hafta | *İki ve üç boyutlu sanat uygulamaları |
Aktiviteler | Sayı | Süresi(Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Derse Katılım / Attending lectures | 14 | 3,00 | 42,00 |
Final / Final | 1 | 3,00 | 3,00 |
Uygulama / Pratik / Application / Practice | 14 | 2,00 | 28,00 |
Vize / Midterms | 1 | 2,00 | 2,00 |
Soru-Yanıt | 13 | 1,00 | 13,00 |
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm | 1 | 5,00 | 5,00 |
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final | 1 | 10,00 | 10,00 |
Bütünleme / Make-up | 1 | 2,00 | 2,00 |
Teorik Ders Anlatım / Theoretical Lecturing | 13 | 1,00 | 13,00 |
Toplam : | 118,00 | ||
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : | 4 | ||
AKTS : | 4,00 |