Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SNF0120418 | Türkçe Öğretimi | 3,00 | 0,00 | 0,00 | 3,00 | 5,00 |
Dersin Dili | : | Türkçe |
---|---|---|
Dersin Seviyesi | : | Lisans |
Dersin Tipi | : | Zorunlu |
Ön Koşullar | : | Yok |
Dersin Amacı | : | Öğrencilerin, ilkokullarda Türkçe dersinin önemini kavramaları; Türkçe öğretimi ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklamaları; MEB Türkçe Dersi Öğretim Programı (1-4. Sınıflar)nı değerlendirmeleri; Türkçe öğretiminde, uygun yöntem ve teknikleri, araç ve gereçleri, değerlendirme tekniklerini etkili kullanmaları; Türkçe dersi kitaplarını ve bu kitaplardaki metinleri değerlendirmeleri; Türkçe dersleri için günlük plan tasarlamaları; dersin öneminin farkına varmaları, etkinliklere gönüllü olarak katılmaları, verilen kaynaklardan etkili olarak yararlanmaları, raporlarını ve planlarını özenle hazırlamaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | : | Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; şiirlerin, bilgilendirici ve hikâye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, kelime hazinesinin geliştirilmesi, medya okuryazarlığı (görsel okuma ve sunu), okuma ve teknoloji kullanımı, metinlerden anlam kurmayla ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlkokul Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi konuları işlenecektir. |
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | : | Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri, Doç. Dr. Hayati Akyol. Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma, Firdevs Güneş. Türkçe Öğretimi İlke ve Yöntemler, (Editörler) Attillâ Tazebay-Süleyman Çelenk. Özel Eğitim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi, Mehrali Calp. Yeni Öğretim Programına Göre Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi, (Editör) Cemal Yıldız. Türkçe Öğretiminde Etkinlikler, Erkan Çer. Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Sedat Sever, Zekeriya Kaya, Canan Aslan. |
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri | : | Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | : | Yok |
Dersi Veren Öğretim Elemanları | : | |
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları | : | Yok |
Dersin Verilişi | : | Yüzyüze |
En Son Güncelleme Tarihi | : | 5.02.2025 11:07:45 |
Dosya İndirilme Tarihi | : | 2.06.2025 |
Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|
Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Hazırlık Bilgileri | Öğretim Metodları | Dersin Öğrenme Çıktıları | |
---|---|---|---|---|---|---|
1.Hafta | *Türkçenin, Türkçe öğretiminin ve ilkokullarda Türkçe dersinin önemi Türkçe öğretimi ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler
|
|||||
2.Hafta | *MEB Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul 1-4. Sınıflar)
|
|||||
3.Hafta | *Türkçe öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler, araç ve gereçler, değerlendirme teknikleri
|
|||||
4.Hafta | *Türkçe dersi kitapları ve kitaplardaki metinler Metin türlerinin özellikleri Sorular ve eleştirel düşünme
|
|||||
5.Hafta | *Dinlediğini anlama, görsel okuma ve sözcük öğretimi
|
|||||
6.Hafta | *Dinlediğini anlama, görsel okuma ve sözcük öğretimi
|
|||||
7.Hafta | *Ara sınav |
|||||
8.Hafta | *Okuduğunu anlama öğretimi Metinler arası okuma
|
|||||
9.Hafta | *Okuduğunu anlama öğretimi Okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi
|
|||||
10.Hafta | *Konuşma öğretimi, görsel sunu
|
|||||
11.Hafta | *Dil bilgisi öğretimi
|
|||||
12.Hafta | *Yazma öğretimi, görsel sunu
|
|||||
13.Hafta | *Konuşma öğretimi,
Dil bilgisi öğretimi
Yazma öğretimi, görsel sunu
|
|||||
14.Hafta | *Genel Değerlendirme |
Aktiviteler | Sayı | Süresi(Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Derse Katılım / Attending lectures | 12 | 3,00 | 36,00 |
Uygulama / Pratik Sonrası Bireysel Çalışma / Individual study after Application / Practice | 2 | 10,00 | 20,00 |
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm | 1 | 10,00 | 10,00 |
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final | 1 | 15,00 | 15,00 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15,00 | 15,00 |
Makale Kritik Etme | 4 | 5,00 | 20,00 |
Okuma | 4 | 10,00 | 40,00 |
Toplam : | 156,00 | ||
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : | 5 | ||
AKTS : | 5,00 |