EĞİTİM KATALOĞU
Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
SNF0120418 Türkçe Öğretimi 3,00 0,00 0,00 3,00 5,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Lisans
Dersin Tipi : Zorunlu
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Öğrencilerin, ilkokullarda Türkçe dersinin önemini kavramaları; Türkçe öğretimi ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklamaları; MEB Türkçe Dersi Öğretim Programı (1-4. Sınıflar)nı değerlendirmeleri; Türkçe öğretiminde, uygun yöntem ve teknikleri, araç ve gereçleri, değerlendirme tekniklerini etkili kullanmaları; Türkçe dersi kitaplarını ve bu kitaplardaki metinleri değerlendirmeleri; Türkçe dersleri için günlük plan tasarlamaları; dersin öneminin farkına varmaları, etkinliklere gönüllü olarak katılmaları, verilen kaynaklardan etkili olarak yararlanmaları, raporlarını ve planlarını özenle hazırlamaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği : Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; şiirlerin, bilgilendirici ve hikâye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, kelime hazinesinin geliştirilmesi, medya okuryazarlığı (görsel okuma ve sunu), okuma ve teknoloji kullanımı, metinlerden anlam kurmayla ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlkokul Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi konuları işlenecektir.
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri, Doç. Dr. Hayati Akyol. Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma, Firdevs Güneş. Türkçe Öğretimi İlke ve Yöntemler, (Editörler) Attillâ Tazebay-Süleyman Çelenk. Özel Eğitim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi, Mehrali Calp. Yeni Öğretim Programına Göre Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi, (Editör) Cemal Yıldız. Türkçe Öğretiminde Etkinlikler, Erkan Çer. Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Sedat Sever, Zekeriya Kaya, Canan Aslan.
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : Yok
Dersi Veren Öğretim Elemanları :
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : Yok
Dersin Verilişi : Yüzyüze
En Son Güncelleme Tarihi : 5.02.2025 11:07:45
Dosya İndirilme Tarihi : 2.06.2025

  • 1 İlkokullarda Türkçe dersinin önemini kavrayabilme.
  • 2 Türkçe öğretimi ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklayabilme.<br /><br />
  • 3 Türkçe öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri, araç ve gereçleri, değerlendirme tekniklerini etkili kullanabilme.
  • 4 Türkçe ders kitaplarını ve kitaplardaki metinleri değerlendirebilme.
  • 5 Türkçe dersleri için günlük plan tasarlayabilme.

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları Dersin Öğrenme Çıktıları
1.Hafta *Türkçenin, Türkçe öğretiminin ve ilkokullarda Türkçe dersinin önemi Türkçe öğretimi ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler
2.Hafta *MEB Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul 1-4. Sınıflar)
3.Hafta *Türkçe öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler, araç ve gereçler, değerlendirme teknikleri
4.Hafta *Türkçe dersi kitapları ve kitaplardaki metinler Metin türlerinin özellikleri Sorular ve eleştirel düşünme
5.Hafta *Dinlediğini anlama, görsel okuma ve sözcük öğretimi
6.Hafta *Dinlediğini anlama, görsel okuma ve sözcük öğretimi
7.Hafta *Ara sınav
8.Hafta *Okuduğunu anlama öğretimi Metinler arası okuma
9.Hafta *Okuduğunu anlama öğretimi Okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi
10.Hafta *Konuşma öğretimi, görsel sunu
11.Hafta *Dil bilgisi öğretimi
12.Hafta *Yazma öğretimi, görsel sunu
13.Hafta *Konuşma öğretimi, Dil bilgisi öğretimi Yazma öğretimi, görsel sunu
14.Hafta *Genel Değerlendirme

  • 1 Final : 40,000
  • 2 Makale Kritik Etme : 10,000
  • 3 Okuma : 10,000
  • 4 Proje : 20,000
  • 5 Vize : 20,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Derse Katılım / Attending lectures 12 3,00 36,00
Uygulama / Pratik Sonrası Bireysel Çalışma / Individual study after Application / Practice 2 10,00 20,00
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm 1 10,00 10,00
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final 1 15,00 15,00
Rapor Hazırlama 1 15,00 15,00
Makale Kritik Etme 4 5,00 20,00
Okuma 4 10,00 40,00
Toplam : 156,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 5
AKTS : 5,00
Aşırmacılığa Dikkat ! : Raporlarınızda/ödevlerinizde/çalışmalarınızda akademik alıntılama kurallarına ve aşırmacılığa (intihal) lütfen dikkat ediniz. Aşırmacılık etik olarak yanlış, akademik olarak suç sayılan bir davranıştır. Sınıf içi kopya çekme ile raporunda/ödevinde/çalışmasında aşırmacılık yapma arasında herhangi bir fark yoktur. Her ikisi de disiplin cezası gerektirir. Lütfen başkasının fikirlerini, sözlerini, ifadelerini vb. kendinizinmiş gibi sunmayınız. İyi veya kötü, yaptığınız ödev/çalışma size ait olmalıdır. Sizden kusursuz bir çalışma beklenmemektedir. Akademik yazım kuralları konusunda bir sorunuz olursa dersin öğretim elemanı ile görüşebilirsiniz.

Engel Durumu/Uyarlama Talebi : Engel durumuna ilişkin herhangi bir uyarlama talebinde bulunmak isteyen öğrenciler, dersin öğretim elemanı ya da Ibu Engelli Öğrenci Birimi ile en kısa sürede iletişime geçmelidir.