Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SNF0120518 | İlkokuma ve Yazma Öğretimi | 3,00 | 0,00 | 0,00 | 3,00 | 6,00 |
Dersin Dili | : | Türkçe |
---|---|---|
Dersin Seviyesi | : | Lisans |
Dersin Tipi | : | Zorunlu |
Ön Koşullar | : | Yok |
Dersin Amacı | : | Okuma ve yazmanın önemini, okuma ve yazma öğretiminin amacını, ilk okuma ve yazma öğretiminin önemini, ilk okuma ve yazma öğretimini etkileyen unsurları açıklar. İlk okuma ve yazma öğretimi ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 1. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklere uygun öğretmen tutumlarını açıklar. Okuma ve yazma öğretme yaklaşımlarını, ilk okuma ve yazma öğretme yöntem ve tekniklerini ve bunların olumlu veya olumsuz özelliklerini açıklar. Milli Eğitim Bakanlığı Türkçe Dersi Öğretim Programları'nın (1-4. Sınıflar) ilk okuma ve yazma öğretimi ile ilgili içeriği açıklar. Ses temelli cümle yönteminin özelliklerini, olumlu ve olumsuz etkilerini, olumsuz etkilere karşı alınacak önlemleri açıklar. Ses temelli cümle yönteminin her adımı için öğretim planları tasarlayın. İlk okuma ve yazma ile ilgili ders kitaplarını değerlendirir. |
Dersin İçeriği | : | Okuma ve önemi, dinleme, konuşma, görsel okuma ve görsel sunu; okuma, yazma öğrenme alanları ve aralarındaki ilişki, Türkçenin özellikleri ve ilkokuma-yazma öğretimine etkisi; okuma ve yazma öğretim yaklaşımları, ilkokuma ve yazma öğretiminin amaç ve ilkeleri, ilkokuma ve yazma öğretimi açısından birinci sınıf öğretmen ve öğrencilerinin temel özellikleri; ilk okuma ve yazmaya hazır oluşluk (öğrenci) ve hazırlık (öğretmen), ilkokuma ve yazma öğretiminde başarısızlık ve nedenleri, ilkokuma ve yazma öğretiminde kullanılan araç-gereçler (araçların özellikleri, seçimi, oluşturulması ve kullanımı); ilkokuma ve yazma öğretiminde uygulanan yöntemler (tanımları, özellikleri, sınıflandırılması, uygulamaları, yöntemlerin üstünlük ve sınırlılıkları); ses temelli cümle yöntemi (tanımı, ilkeleri, özellikleri, aşamaları ve uygulaması), ses temelli cümle yönteminin aşamaları doğrultusunda okuma ve yazma öğretimi uygulamaları, kelime hazinesinin geliştirilmesi, ilkokuma ve yazmanın değerlendirilmesi, ilk okuma yazma öğretimi ve teknoloji kullanımı. |
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | : | MEB Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1-8. Sınıflar), 2018. MEB Okul Öncesi Eğitimi Programı, Ankara: 2013 Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Nuray Senemoğlu. Öğretim İlke ve Yöntemleri, Veysel Sönmez. Öğrenme Güçlüğü, Devrim Koçer. Piget İlkeleri, Çev.: Gülten Ülgen. Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma, Firdevs Güneş. Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi, Hayati Akyol. İlkokuma Yazma Programı ve Öğretimi, Süleyman Çelenk. Güzel Yazı Teknikleri ve Öğretimi, Kazım Artut, Hakan Demir. Oyunlarla Okuma Yazma, Alpaslan Durmuş, Hatice Işılak, vd. |
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri | : | Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | : | Yok |
Dersi Veren Öğretim Elemanları | : | |
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları | : | Yok |
Dersin Verilişi | : | Yüzyüze |
En Son Güncelleme Tarihi | : | 5.02.2025 11:08:33 |
Dosya İndirilme Tarihi | : | 26.04.2025 |
Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|
Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Hazırlık Bilgileri | Öğretim Metodları | Dersin Öğrenme Çıktıları | |
---|---|---|---|---|---|---|
1.Hafta | *Okuma ve yazmanın önemi Okuma ve yazma öğretiminin amacı İlkokuma ve yazma öğretimi sürecinin önemi
|
|||||
2.Hafta | *İlkokuma ve yazma öğretimini etkileyen unsurlar Türkçenin özellikleri ve ilkokuma-yazma öğretimine etkisi
|
|||||
3.Hafta | *İlkokuma ve yazma öğretimi ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler Kelime hazinesinin geliştirilmesi
|
|||||
4.Hafta | *Birinci sınıf öğrencilerinin gelişim özellikleri ve bu özelliklere uygun öğretmen davranışları. İlkokuma ve yazmaya hazır oluşluk
|
|||||
5.Hafta | *Okuma ve yazma öğretimi yaklaşımları İlkokuma ve yazma öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve tekniklerle bunların olumlu ve olumsuz özellikleri
|
|||||
6.Hafta | *MEB Türkçe Dersi Öğretim Programı (1-4. Sınıflar)nın ilkokuma ve yazma öğretimiyle ilgili içeriği
|
|||||
7.Hafta | *Ara sınav |
|||||
8.Hafta | *İlkokuma ve yazma öğretiminde kullanılabilecek araç ve gereçlerin, değerlendirme tekniklerinin özellikleri, oluşturulması ve kullanılması İlkokuma ve yazma ders kitaplarının değerlendirilmesi
|
|||||
9.Hafta | *Ses temelli cümle yönteminin özellikleri, olumlu ve olumsuz sonuçları, olumsuz sonuçlara karşı alınması gereken önlemler
|
|||||
10.Hafta | *Ses temelli cümle yönteminin basamakları için günlük planların hazırlanması
|
|||||
11.Hafta | *Ses temelli cümle yönteminin basamakları için günlük planların hazırlanması
|
|||||
12.Hafta | *Ses temelli cümle yönteminin basamakları için günlük planların hazırlanması
|
|||||
13.Hafta | *Ses temelli cümle yönteminin basamakları için günlük planların hazırlanması
|
|||||
14.Hafta | *Genel Değerlendirme |
Aktiviteler | Sayı | Süresi(Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Proje / Project | 1 | 10,00 | 10,00 |
Derse Katılım / Attending lectures | 12 | 3,00 | 36,00 |
Uygulama / Pratik / Application / Practice | 4 | 1,00 | 4,00 |
Ders Öncesi Bireysel Çalışma / Individual study before lecture | 12 | 1,00 | 12,00 |
Ders Sonrası Bireysel Çalışma / Individual study after lecture | 12 | 1,00 | 12,00 |
Uygulama / Pratik Sonrası Bireysel Çalışma / Individual study after Application / Practice | 4 | 2,00 | 8,00 |
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm | 1 | 10,00 | 10,00 |
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final | 1 | 15,00 | 15,00 |
Proje Hazırlama | 1 | 15,00 | 15,00 |
Proje Sunma | 1 | 3,00 | 3,00 |
Okuma | 4 | 10,00 | 40,00 |
Toplam : | 165,00 | ||
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : | 6 | ||
AKTS : | 6,00 |