Eğitim Kataloğu
Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
MEB0111018 Eğitimde Ahlak ve Etik 2,00 0,00 0,00 2,00 3,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Lisans
Dersin Tipi : Zorunlu
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Dersin amacı, temel ahlak ve etik prensiplerini öğrencilere tanıtmak ve profesyonel hayatlarında kullanmaları için onlara kılavuzluk etmektir.
Dersin İçeriği : Dersin içeriği, etik ve ahlak kavramları, öğrenci-öğretmen ve öğretmen-veli etkileşimlerinde ve öğretimde etik ilkeler, etik ve ahlakın gelişimi, ve öğretmenlerin ihtiyaç duyacağı etik özellikleri kapsamaktadır.
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : 1.Boone, B. (2019). Etik 101: Alturizm ve faydacılıktan biyoetik ve politik etiğe. Say yayınları 2. Oral, B., Çoban, A. ve Bars, M. (2019). Eğitimde ahlak ve etik. Pegem Akademi. 3. Ada, Ş. ve Silman, F. (2020). Eğitimde ahlak ve etik. Pegem Akademi. 4. Aydın, İ. (2018). Eğitim ve öğretimde etik. Pegem Akademi. 5. Levent, A. F. (2019). Eğitimde ahlak ve etik. Nobel Yayınları. 6. Durkheim, E. (2016). Ahlak ve toplum. Pinhan yayınları. 7. Bauman, Z. (2016). Postmodern etik. Ayrıntı yayınları. 8. Haynes, F. (2020).Eğitimde etik. Ayrıntı yayınları. 9. Cohen, M. (2019). 101 Ahlak ikilemi. İş Bankası yayınları 10. Aydın, İ. (2016). Yönetsel, Mesleki, ve Örgütsel Etik. Pegem Akademi 11. MEB. (2015) Eğitimciler için Meslek Etiği İlkeleri. İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü. Genelge. 2015/21.
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Düz Anlatım Sınıf içi Tartışma
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : Ek bir öneri bulunmamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Elemanları : Prof. Dr. Yusuf Cerit
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : Öğretim Elemanı yardımcısı yoktur
Dersin Verilişi : Yüz Yüze
En Son Güncelleme Tarihi : 24.10.2024 11:52:25
Dosya İndirilme Tarihi : 4.06.2025

  • 1 Öğrenciler Etik ve Ahlak kavramlarını bilme
  • 2 Öğrenciler öğretmenlik mesleği ile etik ilkeler arasında ilişkileri analiz edebilme
  • 3 Öğrenciler okulda ve eğitimde etik dışı davranışları bilebilir
  • 4 Öğrenciler etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yollarını değerlendirebilir
  • 5 Etik ilkelere dayalı karar verebilir

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları Dersin Öğrenme Çıktıları
1.Hafta *Ders ve Dersin İçerik Tasarımı Tanıtımı
2.Hafta *Temel Kavramlar (Eğitim, Öğretim, Öğrenme)
3.Hafta *Temel Kavramlar (Ahlak ve Etik)
4.Hafta *Etik İlke, Etik Kod, Etik Kurallar
5.Hafta *Etik Teoriler
6.Hafta *Etik Karar Verme
7.Hafta *İş Etiği, Çalışma Etiği, Meslek Etiği
8.Hafta *Sosyal, kültürel, ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleği
9.Hafta *Ara Sınav
10.Hafta *Öğretmenlik Meslek Etiği İlkeleri
11.Hafta *Eğitim ve öğrenme hakkı, eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler
12.Hafta *Eğitim paydaşlarıyla ilişkilerde etik ilkeler
13.Hafta *İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar
14.Hafta *Ahlaki/etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen

  • 1 Vize : 30,000
  • 2 Final : 70,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Vize / Midterms 1 1,00 1,00
Final / Final 1 1,00 1,00
Derse Katılım / Attending lectures 3 8,00 24,00
Tartışmalı Ders 2 6,00 12,00
Ders Öncesi Bireysel Çalışma / Individual study before lecture 10 6,00 60,00
Toplam : 98,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 3
AKTS : 3,00
Aşırmacılığa Dikkat ! : Raporlarınızda/ödevlerinizde/çalışmalarınızda akademik alıntılama kurallarına ve aşırmacılığa (intihal) lütfen dikkat ediniz. Aşırmacılık etik olarak yanlış, akademik olarak suç sayılan bir davranıştır. Sınıf içi kopya çekme ile raporunda/ödevinde/çalışmasında aşırmacılık yapma arasında herhangi bir fark yoktur. Her ikisi de disiplin cezası gerektirir. Lütfen başkasının fikirlerini, sözlerini, ifadelerini vb. kendinizinmiş gibi sunmayınız. İyi veya kötü, yaptığınız ödev/çalışma size ait olmalıdır. Sizden kusursuz bir çalışma beklenmemektedir. Akademik yazım kuralları konusunda bir sorunuz olursa dersin öğretim elemanı ile görüşebilirsiniz.

Engel Durumu/Uyarlama Talebi : Engel durumuna ilişkin herhangi bir uyarlama talebinde bulunmak isteyen öğrenciler, dersin öğretim elemanı ya da Ibu Engelli Öğrenci Birimi ile en kısa sürede iletişime geçmelidir.