Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MEB0111018 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 2,00 | 0,00 | 0,00 | 2,00 | 3,00 |
Dersin Dili | : | Türkçe |
---|---|---|
Dersin Seviyesi | : | Lisans |
Dersin Tipi | : | Zorunlu |
Ön Koşullar | : | Yok |
Dersin Amacı | : | Dersin amacı, temel ahlak ve etik prensiplerini öğrencilere tanıtmak ve profesyonel hayatlarında kullanmaları için onlara kılavuzluk etmektir. |
Dersin İçeriği | : | Dersin içeriği, etik ve ahlak kavramları, öğrenci-öğretmen ve öğretmen-veli etkileşimlerinde ve öğretimde etik ilkeler, etik ve ahlakın gelişimi, ve öğretmenlerin ihtiyaç duyacağı etik özellikleri kapsamaktadır. |
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | : | 1.Boone, B. (2019). Etik 101: Alturizm ve faydacılıktan biyoetik ve politik etiğe. Say yayınları 2. Oral, B., Çoban, A. ve Bars, M. (2019). Eğitimde ahlak ve etik. Pegem Akademi. 3. Ada, Ş. ve Silman, F. (2020). Eğitimde ahlak ve etik. Pegem Akademi. 4. Aydın, İ. (2018). Eğitim ve öğretimde etik. Pegem Akademi. 5. Levent, A. F. (2019). Eğitimde ahlak ve etik. Nobel Yayınları. 6. Durkheim, E. (2016). Ahlak ve toplum. Pinhan yayınları. 7. Bauman, Z. (2016). Postmodern etik. Ayrıntı yayınları. 8. Haynes, F. (2020).Eğitimde etik. Ayrıntı yayınları. 9. Cohen, M. (2019). 101 Ahlak ikilemi. İş Bankası yayınları 10. Aydın, İ. (2016). Yönetsel, Mesleki, ve Örgütsel Etik. Pegem Akademi 11. MEB. (2015) Eğitimciler için Meslek Etiği İlkeleri. İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü. Genelge. 2015/21. |
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri | : | Düz Anlatım Sınıf içi Tartışma |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | : | Ek bir öneri bulunmamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Elemanları | : | Prof. Dr. Yusuf Cerit |
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları | : | Öğretim Elemanı yardımcısı yoktur |
Dersin Verilişi | : | Yüz Yüze |
En Son Güncelleme Tarihi | : | 24.10.2024 11:52:25 |
Dosya İndirilme Tarihi | : | 4.06.2025 |
Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|
Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Hazırlık Bilgileri | Öğretim Metodları | Dersin Öğrenme Çıktıları | |
---|---|---|---|---|---|---|
1.Hafta | *Ders ve Dersin İçerik Tasarımı Tanıtımı |
|||||
2.Hafta | *Temel Kavramlar (Eğitim, Öğretim, Öğrenme) |
|||||
3.Hafta | *Temel Kavramlar (Ahlak ve Etik) |
|||||
4.Hafta | *Etik İlke, Etik Kod, Etik Kurallar |
|||||
5.Hafta | *Etik Teoriler |
|||||
6.Hafta | *Etik Karar Verme |
|||||
7.Hafta | *İş Etiği, Çalışma Etiği, Meslek Etiği |
|||||
8.Hafta | *Sosyal, kültürel, ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleği |
|||||
9.Hafta | *Ara Sınav |
|||||
10.Hafta | *Öğretmenlik Meslek Etiği İlkeleri |
|||||
11.Hafta | *Eğitim ve öğrenme hakkı, eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler |
|||||
12.Hafta | *Eğitim paydaşlarıyla ilişkilerde etik ilkeler |
|||||
13.Hafta | *İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar |
|||||
14.Hafta | *Ahlaki/etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen |
Aktiviteler | Sayı | Süresi(Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Vize / Midterms | 1 | 1,00 | 1,00 |
Final / Final | 1 | 1,00 | 1,00 |
Derse Katılım / Attending lectures | 3 | 8,00 | 24,00 |
Tartışmalı Ders | 2 | 6,00 | 12,00 |
Ders Öncesi Bireysel Çalışma / Individual study before lecture | 10 | 6,00 | 60,00 |
Toplam : | 98,00 | ||
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : | 3 | ||
AKTS : | 3,00 |