Eğitim Kataloğu
Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
SNF0130118 Hayat Bilgisi Öğretimi 3,00 0,00 0,00 3,00 5,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Lisans
Dersin Tipi : Zorunlu
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Öğretmen adaylarının, Hayat Bilgisi Öğretimi ile ilgili temel bilgi ve becerileri edinmesi, uygulamaları gerçekleştirmesi, ders konusu ile ilgili araştırma yapması, okuma, yazma, tartışma ve eleştirel düşünme becerilerinin gelişmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca ilkokul düzeyindeki çocukların (1-3. sınıf) gelişim özelliklerine, ilkokul programının temel özelliklerine uyan, öğrencinin etkin katılımını temele alan çalışmalar hazırlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği : Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği, Türkiye'de Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi ve diğer ülkelerdeki Hayat Bilgisi dersi yaklaşımları, Hayat Bilgisi Öğretim programının kazanım, beceri, kavram vb. özellikler yönünden incelenmesi, programda yer alan temalar ve temaların içerdiği kazanımların sınıflara göre dağılımı. Hayat Bilgisi öğretiminde temel öğretim becerileri, öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve tekniklerinin Hayat Bilgisi dersinde kullanımına ilişkin çalışmalar- örnekler, Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı, Hayat Bilgisi dersinde değerler ve demokrasi eğitimi, Hayat Bilgisi Programına ilişkin örnek uygulamalar ve sınıf içi etkinliklerin değerlendirilmesi
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : Hayat Bilgisi Öğretimi, Editör: Prof.Dr.Mehmet Gültekin,Nobel Yayıncılık, 1.Basım,2015

Kabapınar, Y. (2007). İlköğretim Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Maya Akademi.

Öztürk, C. (edt.) (2006). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yapılandırmacı Bir Yaklaşım (Üçüncü Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Tay, B. (2009) (Edt). Hayat Bilgisi Öğretimi. Ankara: Maya Akademi Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Tartışma, Soru-Cevap, Grup çalışmaları, günlük plan hazırlama
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : Yok..
Dersi Veren Öğretim Elemanları :
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : yok..
Dersin Verilişi : Yüz yüze
En Son Güncelleme Tarihi : 31.10.2024 20:19:59
Dosya İndirilme Tarihi : 18.07.2025

  • 1 Hayat Bilgisi dersinin amaç ve kapsamını açıklar.
  • 2 Türkiye'de Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi ve diğer ülkelerdeki Hayat Bilgisi dersi yaklaşımlarını araştırır.
  • 3 Hayat Bilgisi Öğretim Programını kazanım, beceri, kavram v.b. özellikler yönünden inceler.
  • 4 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programına ve ilkokul 1-3. sınıf öğrencilerinin özelliklerine uygun, yaratıcı etkinlikler geliştirir.
  • 5 Hayat Bilgisi dersinde öğrencilerin temel yaşam becerileri kazanmalarını sağlayacak farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
  • 6 Hayat Bilgisi öğretiminde temel öğretim becerileri, öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve tekniklerini bilir ve Hayat Bilgisi dersinde kullanımına ilişkin çalışma ve örnekleri inceler, hazırlar ve uygular.
  • 7 Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı hakkında bilgi sahibi olur, bunları etkili kullanır.
  • 8 Hayat Bilgisi dersinde değerler ve demokrasi eğitimini inceler ve önemini fark eder.
  • 9 Hayat Bilgisi Programına ilişkin örnek uygulamalar hazırlar ve uygular ve sınıf içi etkinlikleri değerlendirir.
  • 10 Hayat Bilgisi dersinin öğrenciyi yaşama hazırlamadaki rolünü kavrar

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları Dersin Öğrenme Çıktıları
1.Hafta *Hayat Bilgisi dersinin tanımı, amacı, önemi, Hayat Bilgisi öğretimindeki yaklaşımlar, tarihsel gelişimi, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilimler
2.Hafta *Hayat Bilgisi dersi programının vizyonu, özeliklerinin incelenmesi, öğrenme alanları, kazanımlar, üniteler, etkinlikler
3.Hafta *Hayat Bilgisi dersinde beceriler ve becerilerin öğretimi
4.Hafta *Hayat Bilgisi dersinde düşünme becerileri ve öğretimi
5.Hafta *Etkili öğrenme için kuramsal yaklaşımlar , yapılandırmacı yaklaşım, Yapılandırmacı yaklaşım ve Hayat Bilgisi dersinde uygulanışı
6.Hafta *Hayat Bilgisi dersi öğretiminde kullanılan belli başlı stratejiler, yöntem ve teknikler
7.Hafta *Hayat Bilgisi dersi öğretiminde kullanılan belli başlı stratejiler, yöntem ve teknikler Eğitimde yeni yönelimler ve Sosyal Bilgiler(Proje tabanlı öğrenme, Çoklu zeka, Aktif öğrenme
8.Hafta *Ara Sınav
9.Hafta *Hayat Bilgisinde kavram öğretimi ve uygulamaları Hayat Bilgisinde değerler eğitimi
10.Hafta *Hayat Bilgisi dersinde öğretimi planlama Hayat Bilgisi ders kitapları ve makaleler
11.Hafta *Hayat Bilgisi dersinde Atatürkçülük konuları Hayat Bilgisi dersinde Demokrasi ve Vatandaşlık Eğitimi
12.Hafta *Hayat Bilgisi dersinde materyal ve araç-gereç kullanımı Hayat Bilgisi dersinde ölçme ve değerlendirme
13.Hafta *1. ve 2. sınıf Hayat Bilgisi dersinden örnek uygulamalar
14.Hafta *3. sınıf. Hayat Bilgisi dersinden örnek uygulamalar

  • 1 Vize : 30,000
  • 3 Final : 60,000
  • 4 Rapor Sunma : 10,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Vize / Midterms 1 1,00 1,00
Bireysel Çalışma 1 5,00 5,00
Derse Katılım / Attending lectures 14 3,00 42,00
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm 1 5,00 5,00
Uygulama / Pratik Sonrası Bireysel Çalışma / Individual study after Application / Practice 1 3,00 3,00
Uygulama / Pratik / Application / Practice 1 3,00 3,00
Performans 90 1,00 90,00
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final 1 10,00 10,00
Final / Final 1 1,00 1,00
Toplam : 160,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 5
AKTS : 5,00
Aşırmacılığa Dikkat ! : Raporlarınızda/ödevlerinizde/çalışmalarınızda akademik alıntılama kurallarına ve aşırmacılığa (intihal) lütfen dikkat ediniz. Aşırmacılık etik olarak yanlış, akademik olarak suç sayılan bir davranıştır. Sınıf içi kopya çekme ile raporunda/ödevinde/çalışmasında aşırmacılık yapma arasında herhangi bir fark yoktur. Her ikisi de disiplin cezası gerektirir. Lütfen başkasının fikirlerini, sözlerini, ifadelerini vb. kendinizinmiş gibi sunmayınız. İyi veya kötü, yaptığınız ödev/çalışma size ait olmalıdır. Sizden kusursuz bir çalışma beklenmemektedir. Akademik yazım kuralları konusunda bir sorunuz olursa dersin öğretim elemanı ile görüşebilirsiniz.

Engel Durumu/Uyarlama Talebi : Engel durumuna ilişkin herhangi bir uyarlama talebinde bulunmak isteyen öğrenciler, dersin öğretim elemanı ya da Ibu Engelli Öğrenci Birimi ile en kısa sürede iletişime geçmelidir.