EĞİTİM KATALOĞU
Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
MEB0110118 Eğitime Giriş 2,00 0,00 0,00 2,00 3,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Lisans
Dersin Tipi : Zorunlu
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Bu derste, eğitim bilimlerinin kavramsal temellerine ilişkin bilgi ve beceri kazandırarak daha sonra öğrenilecek eğitim konuları için bir altyapı oluşturmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği : Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : Dilekçi, Ü. (2023). Eğitime Girişi. Ankara: Pegem. Kıroğlu, K. ve Elma, C. (2020). Eğitime Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Alkan, Cevat ve Fatma Hacıoğlu (1997). Öğretmenlik Uygulamaları. İstanbul: Alkım Yayınları.
Ataman, Aygegül ve Digerleri (1997). Eğitim Bilime Giriş. Ankara: Gazi Kitapevi
Başaran, İ. (2007). Eğitim bilimine giriş. Ankara : Ekinoks yayınları
Büyükkaragöz, S. ve diğerleri (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Konya: Mikro.
Çelikkaya, Hasan. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alfa Basımevi, 1999.
Gürkan, T., Gözütok, D., Pektaş, S., Babadoğan, C. ve Gürbüztürk, O. (1998). Eğitim bilimine giriş (Ed.F.Varış). Ankara:Alkım Yayınları.
Fidan, Nurettin ve Münire Erden (1999). Eğitime Giriş. Ankara: Meteksan.
Küçükahmet, Leyla ve diğerleri (1999). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Alkım.
Küçükahmet, Leyla ve diğerleri (1997). Eğitim Bilime Giriş. Ankara: Gazi Kitabevi Pehlivan
Aydın, İ. (2002). Alternatif okullar. Ankara: PegemA Yayıncılık
Sönmez, V., Bircan, İ, Karakütük, K., Senemoğlu, N., Tezcan, M., Erdem, A.R., Erkılıç, T.A., Yanpar, Şahin, T. ve Şahin, A.E. (2005). Öğretmenlik mesleğine giriş (Yenilenmiş 4.baskı). Ankara:Anı yayınları. Özdemir, Servet ve H. İbrahim Yalın (1998). Her Yönüyle Öğretmenlik Mesleği. Birinci Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Özdemir, Ç. (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Ekinoks Şişman, M.(2006). Eğitim bilimine giriş. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Ünal, Semra ve Sefer Ada (1999). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
Varış, Fatma (Ed) (1998). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Alkım Yayınları.
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, bireysel ve grup çalışmaları sunumu.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : Yok
Dersi Veren Öğretim Elemanları : Prof. Dr. Şenay Sezgin Nartgün
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : Yok
Dersin Verilişi : Uzaktan Eğitim (Online eğitim), yüz yüze
En Son Güncelleme Tarihi : 26.09.2024 11:56:59
Dosya İndirilme Tarihi : 25.04.2025

  • 1 Eğitimle ilgili temel kavramları açıklayabilme.
  • 2 Eğitimi tarihi, felsefi, psikolojik, ekonomik, politik, sosyal ve hukuksal açıdan analiz edebilme.
  • 3 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
  • 4 Eğitim alanındaki ve öğretmen yetiştirmedeki yeni yönelimleri değerlendirebilme.
  • 5 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel konularda bilinçli olma.

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları Dersin Öğrenme Çıktıları
1.Hafta *Eğitim bilimiyle ilgili temel kavramlar
Ö.Ç.1
2.Hafta *Eğitimin felsefi temelleri
Ö.Ç.2
3.Hafta *Eğitimin sosyal ve kültürel temelleri
Ö.Ç.2
4.Hafta *Eğitimin tarihi temelleri
Ö.Ç.2
5.Hafta *Eğitimin Politik Temelleri
Ö.Ç.2
6.Hafta *Eğitimin Hukuki Temelleri
Ö.Ç.2
7.Hafta *Eğitimin Ekonomik Temelleri
Ö.Ç.2
8.Hafta *Eğitimin Teknolojik Temelleri
Ö.Ç.2
9.Hafta *Eğitimin Psikolojik Temelleri
Ö.Ç.2
10.Hafta *Eğitimin Bilimsel Temelleri ve Araştırma Yöntemleri
Ö.Ç.3
Ö.Ç.4
11.Hafta *Eğitim ve Öğrenme Ortamı Olarak Okul ve Sınıf
Ö.Ç.1
Ö.Ç.4
Ö.Ç.5
12.Hafta *Eğitim ve 21. Yüzyıl Becerileri
Ö.Ç.4
13.Hafta *Bir Meslek Olarak Öğretmenlik-
Ö.Ç.4
14.Hafta *Sistem Olarak Eğitim ve Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Özellikleri
Ö.Ç.5

  • 1 Vize : 40,000
  • 2 Final : 60,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Vize / Midterms 1 1,00 1,00
Final / Final 1 1,00 1,00
Derse Katılım / Attending lectures 14 2,00 28,00
Ders Öncesi Bireysel Çalışma / Individual study before lecture 14 1,00 14,00
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm 1 10,00 10,00
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final 1 10,00 10,00
Okuma 14 1,00 14,00
Bütünleme / Make-up 1 1,00 1,00
Toplam : 79,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 3
AKTS : 3,00
Aşırmacılığa Dikkat ! : Raporlarınızda/ödevlerinizde/çalışmalarınızda akademik alıntılama kurallarına ve aşırmacılığa (intihal) lütfen dikkat ediniz. Aşırmacılık etik olarak yanlış, akademik olarak suç sayılan bir davranıştır. Sınıf içi kopya çekme ile raporunda/ödevinde/çalışmasında aşırmacılık yapma arasında herhangi bir fark yoktur. Her ikisi de disiplin cezası gerektirir. Lütfen başkasının fikirlerini, sözlerini, ifadelerini vb. kendinizinmiş gibi sunmayınız. İyi veya kötü, yaptığınız ödev/çalışma size ait olmalıdır. Sizden kusursuz bir çalışma beklenmemektedir. Akademik yazım kuralları konusunda bir sorunuz olursa dersin öğretim elemanı ile görüşebilirsiniz.

Engel Durumu/Uyarlama Talebi : Engel durumuna ilişkin herhangi bir uyarlama talebinde bulunmak isteyen öğrenciler, dersin öğretim elemanı ya da Ibu Engelli Öğrenci Birimi ile en kısa sürede iletişime geçmelidir.